Uprawiaj aktywny marsz, by pozbyć się stresu!

(3)

Sport jest korzystny dla zdrowia... O tym już wiesz. Czy wiesz jednak, że aktywność fizyczna poprawia również nastrój? Odkryj antystresowe oddziaływanie aktywnego marszu. To okazja, by spojrzeć w nowy sposób na tę niezwykle kompletną dyscyplinę! 

Aktywny marsz: sposób na oderwanie się od codziennych trosk

W domu, w pracy, w towarzystwie: problemy czasami narastają, prowadząc do sytuacji stresu, nad którą ciężko zapanować.

Regularne uprawianie nieforsownego sportu, takiego jak aktywny marsz, pozwala Ci w pierwszej kolejności nabrać dystansu do problemów.

Wiele osób, które zdecydowały się na sportową wersję chodzenia, potwierdza dobroczynny wpływ tej dyscypliny na codzienne życie.

Tak właśnie jest w przypadku Pauline, menedżerki ds. komunikacji cyfrowej, która uprawia aktywny marsz w przerwie obiadowej: « Chodzenie daje mi prawdziwe odprężenie. To znakomita okazja, by przestać myśleć o pracy. Korzystam ze świeżego powietrza, doładowuję baterie i pozbywam się stresu na resztę dnia! ».

Podobnego zdania jest Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy i miłośnik chodzenia w pojedynkę: « Sport ten pozwala przewietrzyć ciało i umysł. Gdy chodzę, myślę o wielu sprawach. Udaje mi się rozwiązywać niektóre problemy codziennego życia. Lubię długie treningi: to prawdziwe spotkania z samym sobą. Czasami nawet nie odnoszę wrażenia, że uprawiam sport! »

W jaki sposób aktywny i szybki marsz pomaga walczyć ze stresem?

Podczas uprawiania aktywnego marszu krew jest lepiej dotleniona. Ta dodatkowa dawka tlenu wywołuje uczucie spokoju, które towarzyszy Ci w trakcie i po zakończeniu sesji aktywnego marszu.

Podczas wysiłku ciało produkuje nawet 5 razy więcej endorfin niż w stanie spoczynku. A przecież endorfiny zwane są również « hormonami szczęścia »! Stanowiąc źródło dobrego samopoczucia psychicznego, pomagają myśleć pozytywnie i zapobiegać stanom przygnębienia związanym ze stresem.

Ale uwaga! Aby móc korzystać z tego dobroczynnego oddziaływania, musisz przez co najmniej 30 minut utrzymywać wysiłek w strefie wytrzymałości. Świetnie się składa, ponieważ to również w tej strefie spalasz najwięcej kalorii!

Prawidłowa postawa = optymalne działanie antystresowe szybkiego marszu

1 – Twoje ruchy muszą być luźne, swobodne.

Pierwsze oznaki stresu zaczynamy często odczuwać w barkach i plecach. Aby wyeliminować te napięcia, wykonuj obszerne, swobodne ruchy, szczególnie na poziomie ramion.

2 – Uśmiechaj się!

Rozluźniając mięśnie twarzy i uśmiechając się, będziesz czerpać z chodzenia większą przyjemność. Spróbuj! Różnica jest kolosalna!

3 – Umów się z samym sobą!

Wybieraj przyjemne trasy, z dala od ruchu ulicznego (hałasu, zanieczyszczeń). Aby sesje  aktywnego marszu przynosiły Ci prawdziwy spokój i wyciszenie, lepiej realizować je 2 - 3 razy w tygodniu niż serwować sobie zdwojoną dawkę w weekend!

A Ty? Odczuwasz antystresowe oddziaływanie aktywnego marszu? Podziel się swoim doświadczeniem!

 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Poczuć się lepiej i odstresować się: to podstawowe motywacje przyświecające uprawianiu aktywnego marszu. Ten plenerowy, praktykowany na świeżym powietrzu sport pozwala zażywać ruchu z dala od stresów codziennego życia.

(3)
Korzyści z chodzenia

Aktywny marsz to sport prosty i przystępny dla każdego. A jednak z jego uprawiania wynika wiele korzyści, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia fizycznego i psychicznego.

(4)
Korzyści z chodzenia
sport_exterieur_dehors_marche_newfeel

Aktywny marsz można uprawiać o każdej porze, zarówno w zamkniętym pomieszczeniu, jak i na powietrzu. Chodzenie na bieżni w klubie fitness może czasami być pociągającym rozwiązaniem, zwłaszcza gdy warunki atmosferyczne są niesprzyjające... Przyznaj jednak, że marsz na świeżym powietrzu, w parku lub nad wodą, zawsze jest bardziej atrakcyjny tak dla ducha, jak i dla ciała! Uprawiając aktywny marsz, lepiej wyjść poza cztery ściany. Dlaczego? Oto 6 powodów!>p>

(4)
GORA STRONY