Powrót do sportu: z aktywnym marszem łatwiej!

(6)

Z powodu braku czasu lub w wyniku kontuzji przestałeś uprawiać sport? Chcesz w nieforsowny sposób wznowić aktywność fizyczną? Zadbaj o bezpieczeństwo treningów, wybierając aktywny marsz: sport dostępny dla każdego, kompletny i nieobciążający stawów.

Aktywny i szybki marsz: idealny sposób na powrót do sportu

Jeżeli chcesz wrócić do uprawiania sportu na powietrzu, pamiętaj, że  aktywny i szybki marsz ma naprawdę wiele zalet. Jest dostępny praktycznie dla każdego i nie wymaga zbyt wiele wyposażenia: na początek wystarczą odpowiednie buty. Chodzisz, kiedy chcesz i gdzie chcesz, dawkując wysiłek w zależności od swoich doznań i celów.

A to wszystko bez ryzyka, jak podkreśla doktor Bacquaert, konsultant w zakresie medycyny sportowej i sportu uprawianego dla zdrowia. « Aktywny i szybki marsz nie obciąża mocno stawów, ponieważ jedna stopa zawsze zachowuje kontakt z podłożem! »

Łagodny i progresywny powrót do formy

« Wznawianie aktywności fizycznej musi przebiegać progresywnie, ponieważ na początku łapie nas zadyszka », przestrzega jednak doktor Bacquaert.

Aby na nowo przyzwyczaić ciało do wysiłku, trzeba przestrzegać pewnych zasad:

  • skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy na pewno jesteś gotowy, by wrócić do uprawiania sportu ;
  • każdorazowo wykonaj rozgrzewkę, maszerując przez kilka minut spokojnym krokiem ;
  • nie rób nic na siłę: stopniowo zwiększaj prędkość, aż osiągniesz rytm aktywnego marszu ;
  • w końcowej części treningu wróć na kilka minut do swojego naturalnego tempa. Oddychaj głęboko i nawadniaj organizm, aby uniknąć bólu mięśni.

Sportowa wersja chodzenia: szybkie i motywujące efekty

Bądź spokojny: ten łagodny powrót do sportu przyniesie efekty dla Twojego ciała i zdrowia!

Według doktora Bacquaerta « chodzenie w tempie 5 - 6 km/h wymaga już znacznego wysiłku. Poprawia to samopoczucie i pobudza organizm do pracy, wzmacniając jednocześnie mięśnie kończyn dolnych, mięśnie brzucha, ramion i kręgosłupa ».

Niezależnie od dobroczynnego oddziaływania na kondycję fizyczną aktywny i szybki marsz wpływa również korzystnie na nastrój, wiarę w siebie, a nawet na serce!

Chodzenie w szybkim tempie przez odpowiednio długi czas przyczynia się do poprawy wydolności układu krążenia: lepiej oddychasz, a Twoje ciało łatwiej dostosowuje się do wysiłku. To motywujące, prawda?

Postaw na sportową wersję chodzenia, zanim zaczniesz biegać!

Jako wytrzymałościowa i kompletna dyscyplina aktywny i szybki marsz jest dobrym preludium do wznowienia treningów kolarskich, pływackich, a przede wszystkim biegowych.

Dlaczego? Ponieważ zbędne kilogramy są wrogiem biegaczy! Aktywny marsz połączony z odpowiednią dietą pozwoli Ci pozbyć się niewielkiej nadwagi i uniknąć nadmiernego obciążenia stawów.

Ostatnia wskazówka, zanim wyruszysz na ścieżki spacerowe? « W razie bólu, zmęczenia lub skurczu zatrzymaj się », radzi doktor Bacquaert, « pooddychaj i napij się wody, aby porządnie nawodnić organizm ».

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia
marche_sportive_sport-anti-cellulite

Cellulit to problem estetyczny nr 1 wielu kobiet, które z jego powodu nie czują się do końca dobrze w swoim ciele. To miejscowe nagromadzenie tłuszczu w górnej części ud nie jest zjawiskiem nieuchronnym. Można je zwalczać w bardzo naturalny sposób. Dowiedz się, jak aktywny i szybki marsz pomaga modelować sylwetkę dzięki działaniu antycellulitowemu.

(5)
Techniki i wskazówki
perte_poids_marche_sportive_newfeel

Szybki marsz i nordic walking to doskonałe formy aktywności fizycznej dla osób, które pragną pozbyć się zbędnych kilogramów i poprawić swoją linię. Prawdą jest, że te wytrzymałościowe dyscypliny sportu pozwalają bezpieczną metodą odzyskać i utrzymać idealną wagę. Nie wszyscy jednak tracimy na wadze w taki sam sposób i w takim samym tempie. Te 3 czynniki wpływają bezpośrednio na liczbę kalorii spalanych podczas każdej sesji aktywnego marszu.

(4)
GORA STRONY