Chodzenie jako codzienna aktywność fizyczna: zobacz, jak wiele możesz zyskać!

Uprawiać sport od czasu do czasu to już nieźle. Uprawiać go codziennie - jeszcze lepiej! Codzienne chodzenie pobudza do pracy całe ciało, redukuje stres i przyczynia się do dobrego stanu zdrowia. Aby jednak czerpać korzyści z aktywnego marszu, trzeba znaleźć trochę czasu…

Przedstawiamy tutaj korzyści wynikające z codziennego uprawiania sportu oraz 5 pomysłów na to, by każdego dnia chodzić nieco więcej.

Szybki marsz: prawdziwie zdrowy sport

Aktywny marsz stanowi łagodną i stymulującą pod każdym względem formę aktywności. Oto krótka, niewyczerpująca lista wynikających z niej korzyści:

Chodzenie niweluje napięcia.

Sesja szybkiego marszu w trakcie dnia pozwala zerwać z pośpiechem, który nadaje dziś rytm naszemu życiu. Nabierasz dystansu do codziennych spraw, odreagowujesz i stopniowo obniżasz poziom stresu.

Jesteś zdenerwowany? Nadaj sesji aktywnego marszu wysokie tempo!

Zmęczony? Maszeruj z umiarkowaną prędkością, oddychając głęboko brzuchem. Obserwuj otaczającą Cię naturę... Spokój i harmonia są tuż tuż...

Chodzenie wzmacnia mięśnie.

Codzienne chodzenie pozwala pobudzić do pracy wszystkie mięśnie ciała. Krok po kroku ujędrniasz uda i pośladki, stopniowo wzmacniasz mięśnie pleców. Proces ten ma charakter regularny. Nie wywołuje uczucia intensywnego (bądź wręcz przesadnego) wysiłku, które towarzyszy czasem ćwiczeniom wykonywanym raz w tygodniu.

Jako sport wytrzymałościowy aktywny marsz poprawia również krążenie krwi i wydolność układu sercowo- naczyniowego.

Chodzenie pomaga stracić na wadze.

Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej, zapewnia: « Aktywny marsz to najlepsza z diet »!

Wysiłek o stałym charakterze jest lepiej przyswajany przez organizm i przynosi lepsze efekty w dłuższej perspektywie czasowej. Koniec z efektem jojo i krótkotrwałymi dietami!

5 okazji do codziennego chodzenia

Francuski Narodowy Program na rzecz Żywienia i Zdrowia zaleca 30 « dodatkowych » minut marszu dziennie jako warunek dobrego zdrowia. To próg, który wcale nie tak trudno osiągnąć, jeżeli zmodyfikujesz nieco swoje zwyczaje.

1 - Wysiadaj z metra o jedną stację wcześniej.

Resztę drogi pokonaj pieszo i przewietrz się między domem a biurem. Przy odrobinie treningu i odpowiedniej organizacji zaczniesz być może chodzić coraz dłużej!

2 - Ruszaj się w przerwie obiadowej.

Po obiad chodź piechotą! Kilka minut marszu zaostrzy Ci apetyt, pozwalając naprawdę oderwać się od pracy.

3 - Chodź po dzieci pieszo.

Po dniu spędzonym w szkole lub u opiekunki przyjemnie jest maszerować u boku mamy albo taty, opowiadając im o tym, co wydarzyło się od rana. Zwłaszcza, jeśli na trasie znajduje się plac zabaw!

4 - Wykorzystaj weekend, aby zrobić sobie długi spacer.

Samemu, z rodziną lub z przyjaciółmi wybierz się do pobliskiego parku lub lasu. Maszerując, nacieszysz się również światłem dziennym, co pomoże Ci zachować zdrowy wygląd!

5 - Zapomnij o samochodzie!

Masz do kupienia jakiś drobiazg albo musisz dostarczyć dokumenty do urzędu? Pamiętaj, że niewielkie odległości możesz pokonać piechotą! Na początku pewnie trzeba będzie się przemóc, ale gdy już się przyzwyczaisz, inna opcja nawet nie przemknie Ci przez myśl.

Codziennych okazji do chodzenia nie brakuje (nawet zimą): bardzo często wystarczy zrobić pierwszy krok!

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(4)
Korzyści z chodzenia

Sport jest korzystny dla zdrowia... O tym już wiesz. Czy wiesz jednak, że aktywność fizyczna poprawia również nastrój? Odkryj antystresowe oddziaływanie aktywnego marszu. To okazja, by spojrzeć w nowy sposób na tę niezwykle kompletną dyscyplinę!

(3)
GORA STRONY