Aktywny marsz w czasie ciąży: jak go uprawiać i do kiedy?

(3)

Jesteś w ciąży, czujesz się znakomicie i szukasz sportu, który mogłabyś uprawiać w stanie błogosławionym? Wybierz łagodną i wytrzymałościową formę aktywności fizycznej, taką jak chodzenie: będzie ona idealnie towarzyszyć zmianom zachodzącym w Twoim ciele! Oto kilka porad, które pomogą Ci przejść przez ciążę marszowym krokiem…

Aktywny marsz: nieforsowny sport dla kobiet ciężarnych

Każdy uprawia aktywny marsz w swoim rytmie, dlatego jest to sport odpowiedni dla kobiet w ciąży i bezpieczny dla dziecka. Jeśli słuchasz swojego ciała, aktywny marsz nie niesie z sobą ryzyka poronienia czy niedotlenienia płodu.
 
Ale uwaga! « Podczas standardowo przebiegającej ciąży kobieta przebiera średnio na wadze 12 kg », wyjaśnia doktor Bacquaert, konsultant w zakresie medycyny sportowej i sportu uprawianego dla zdrowia. « Zmiana ta może powodować zaburzenia  równowagi związane z rosnącym brzuszkiem i przesadnym wygięciem kręgosłupa. Należy więc bardzo uważać na wstrząsy i na postawę ciała ».

Korzyści z szybkiego marszu dla kobiet w ciąży

Maszerując, odczuwasz przyjemność, jaką daje sport, i możesz zaczerpnąć świeżego powietrza. Ale to nie wszystko! Nawet nie wiesz, że zabezpieczasz się przed uczuciem ciężkości nóg, ponieważ aktywny marsz pobudza krążenie w kończynach dolnych.
 
Chodząc w szybkim tempie, wzmacniasz również mięśnie głębokie brzucha: przygotowujesz się w ten sposób do porodu! Możesz zresztą skorzystać z sesji marszu, by popracować także nad oddechem. Odpręż się i wykonuj ćwiczenia oddechowe angażujące krocze.
 
Najlepiej, aby sesje marszu trwały po 30 minut i były rozbite na 2 sekwencje po 15 minut. Pamiętaj o nawadnianiu organizmu podczas chodzenia!
 

Aktywny marsz: sprzymierzeniec młodych mam w powrocie do formy

Po narodzinach dziecka wznów sesje aktywnego marszu. To doskonała forma aktywności pozwalająca wrócić do sportu po porodzie. Możesz zacząć ją uprawiać 4 - 6 tygodni po urodzeniu dziecka, o ile lekarz wyrazi na to zgodę.
 
Można pogodzić aktywny marsz z karmieniem, choć obrzęk piersi bywa czasami źródłem dyskomfortu.

Praktyczne rady Julie, młodej mamy pracującej od 4 lat w Newfeel

« Kluczową sprawą jest dla mnie odpowiednia stabilizacja biustu przy pomocy wygodnego stanika sportowego. Aby uniknąć otarć na wysokości ud, wybierz odzież przylegającą do ciała i oddychającą, a także elastyczną - taką, która nie będzie zbytnio opinać brzucha. Postaw na giętkie i lekkie buty, które ułatwią przetaczanie stopy i będą Ci towarzyszyć w marszowych spacerach z maluszkiem! »

Prawidłowa postawa ciała podczas uprawiania sportu w ciąży

Aby bezpiecznie uprawiać szybki marsz w trakcie ciąży, należy zachować pewne środki ostrożności:

  • używaj wygodnych butów dostosowanych do szybkiego marszu

  • oszczędzaj plecy: maszeruj bez torebki / bez plecaka, po płaskim i miękkim terenie, takim jak ścieżki w obszarze podszycia leśnego lub zadarnione drogi;

  • kontroluj oddech: powinnaś być w stanie śpiewać bez zadyszki;

  • ogranicz intensywność i czas trwania marszu, ponieważ dziecko potrzebuje Twojego tlenu!

Do którego momentu ciąży można uprawiać aktywny marsz?

« Jeżeli nie cierpisz na nadciśnienie tętnicze, możesz uprawiać szybki marsz do kilku dni przed porodem. » Doktor Bacquaert dodaje jednak: « Szyjka macicy nie może być rozszerzona, a przyrost wagi i objętości brzucha za duży. »
 
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skonsultuj się z lekarzem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Chód sportowy

Z powodu braku czasu lub w wyniku kontuzji przestałeś uprawiać sport? Chcesz w nieforsowny sposób wznowić aktywność fizyczną? Zadbaj o bezpieczeństwo treningów, wybierając aktywny marsz: sport dostępny dla każdego, kompletny i nieobciążający stawów.

(6)
Korzyści z chodzenia
marche_sportive_sport-anti-cellulite

Cellulit to problem estetyczny nr 1 wielu kobiet, które z jego powodu nie czują się do końca dobrze w swoim ciele. To miejscowe nagromadzenie tłuszczu w górnej części ud nie jest zjawiskiem nieuchronnym. Można je zwalczać w bardzo naturalny sposób. Dowiedz się, jak aktywny i szybki marsz pomaga modelować sylwetkę dzięki działaniu antycellulitowemu.

(5)
GORA STRONY