marche_sportive_sport-anti-cellulite

Aktywny i szybki marsz: broń w walce z cellulitem

(5)

Cellulit to problem estetyczny nr 1 wielu kobiet, które z jego powodu nie czują się do końca dobrze w swoim ciele. To miejscowe nagromadzenie tłuszczu w górnej części ud nie jest zjawiskiem nieuchronnym. Można je zwalczać w bardzo naturalny sposób. Dowiedz się, jak aktywny i szybki marsz pomaga modelować sylwetkę dzięki działaniu antycellulitowemu.

Czym właściwie jest cellulit?

Cellulit to występujące w górnej części ud, miejscowe nagromadzenie tłuszczu, którego konsekwencją są nierówności i pofałdowanie skóry nóg w niektórych strefach, porównywane do skórki pomarańczowej.

Przyczyn powstawania cellulitu jest wiele, a wśród nich:

-        problemy z krążeniem krwi;

-        słabe napięcie i wiotkość mięśni;

-        nadwaga;

-        czynniki genetyczne lub zaburzenia hormonalne.

Co jest wspólnym mianownikiem 3 pierwszych wymienionych powodów? Siedzący tryb życia! Aby więc walczyć z cellulitem, zacznij się ruszać!

W łagodnym rytmie wróć do aktywności sportowej, uprawiając dyscyplinę łatwą, kompletną i wytrzymałościową. Aktywny i szybki marsz łączy wszystkie te cechy. 

W jaki sposób chodzenie oddziałuje na cellulit? 

Walka z cellulitem polega przede wszystkim na zapewnieniu prawidłowego krążenia krwi.

Aby stworzyć korzystne po temu warunki, warto uprawiać dynamiczny sport, taki jak aktywny i szybki marsz. Dyscypliny takie, jak bieganie, lub sporty statyczne wymagają intensywnego wysiłku w krótkich przedziałach czasu i w mniejszym stopniu pobudzają krążenie żylne.

Kolejna zaleta aktywnego i szybkiego marszu: powoduje on jednoczesne zaangażowanie wszystkich mięśni ciała. Spalasz kalorie i ograniczasz w ten sposób odkładanie się tłuszczu na poziomie mięśni nóg. W miarę kolejnych treningów Twoje uda ulegają stopniowo wysmukleniu. 

„To fakt”, zapewnia doktor Bacquaert, konsultant w zakresie medycyny sportowej i sportu uprawianego dla zdrowia, „aktywny i szybki marsz pozwala zwalczać cellulit, ponieważ uprawiając ten sport, oddziałujemy korzystnie na krążenie krwi, przede wszystkim zaś ćwiczymy i wzmacniamy mięśnie”.

Twoja strategia walki z cellulitem w trakcie sesji aktywnego / szybkiego marszu i po ich zakończeniu

Aby stworzyć sobie jak najkorzystniejsze warunki do skutecznej walki z cellulitem, odżywiaj się w sposób zrównoważony, który ogranicza produkcję tkanki tłuszczowej.

Uprawiaj aktywny / szybki marsz regularnie, pamiętając, że każdy trening musi trwać dłużej niż 30 minut. Po 30 minutach wysiłku wkraczasz w strefę pracy wytrzymałościowej: Twoje ciało zaczyna wtedy czerpać energię z rezerw tłuszczu. Mięśnie wzmacniają się, a cellulit ulega stopniowej redukcji.

Aby utrzymać motywację w perspektywie długoterminowej, możesz chodzić w grupie. Będziesz miło spędzać czas, dbając jednocześnie o zdrowie

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(8)
GORA STRONY