sport_exterieur_dehors_marche_newfeel

6 powodów, dla których warto wybrać tę formułę!

(4)

Aktywny marsz można uprawiać o każdej porze, zarówno w zamkniętym pomieszczeniu, jak i na powietrzu. Chodzenie na bieżni w klubie fitness może czasami być pociągającym rozwiązaniem, zwłaszcza gdy warunki atmosferyczne są niesprzyjające... Przyznaj jednak, że marsz na świeżym powietrzu, w parku lub nad wodą, zawsze jest bardziej atrakcyjny tak dla ducha, jak i dla ciała!

Uprawiając aktywny marsz, lepiej wyjść poza cztery ściany. Dlaczego? Oto 6 powodów!

1 - Chodzenie w plenerze: chwila na całkowite oderwanie się od rzeczywistości

Jak przyznają naukowcy, uprawianie sportu na powietrzu sprawia, że myślimy bardziej pozytywnie, i ogranicza negatywny wpływ stresu na organizm.
 
Nie siedź więc w czterech ścianach! Na początku po prostu ciesz się odprężającym oddziaływaniem marszu, nawiązując kontakt z otaczającą Cię z naturą: obserwuj, słuchaj, wąchaj… Jednym słowem: zrelaksuj się!
 
Najlepiej chodzić rano, aby nabrać energii fizycznej i psychicznej na cały dzień.

2 -  Chodzenie na świeżym powietrzu: sposób na dotlenienie się

Aktywny marsz uprawiany na zewnątrz pozwala Ci zaczerpnąć świeżego powietrza i poprawić ogólny stan dotlenienia organizmu.
 
Uczysz się również prawidłowego oddychania i w miarę kolejnych treningów zwiększasz swoją wydolność oddechową.

3 - Sesja aktywnego marszu w promieniach słońca: porządna dawka witaminy D

Chodzenie na świeżym powietrzu pozwala również korzystać z dobroczynnego wpływu światła naturalnego na nasz organizm.Zarówno pod błękitnym, jak i pod zachmurzonym niebem ciało pobiera dawkę witaminy D.  

Ta ostatnia, zwana również « witaminą słońca », poprawia pracę układu sercowo - naczyniowego i wzmacnia kości. Prawdziwa sesja światłoterapii w naturalnym wydaniu!

4 - Szybki marsz na powietrzu: recepta na dobry nastrój

W trakcie sesji aktywnego marszu i związanego z nim wysiłku ciało w sposób naturalny wydziela endorfiny - słynne « hormony szczęścia ».
 
Produkuje również serotoninę - inny hormon, który nastraja nas radośnie, a którego produkcję w znaczącym stopniu pobudza słońce. Masz więc warunki do tego, aby osiągnąć zenit formy!

5 - Chodzenie w nierównym terenie: gwarancja większego zaangażowania mięśni

W przeciwieństwie do klubu fitness natura oferuje urozmaicone ukształtowanie ścieżek, po których chodzisz. 

Wykorzystaj wszelkiego rodzaju nierówności, spadki terenu i wzniesienia, różnicując wysiłek na pokonywanej trasie.
 
To sposób na jednoczesne ujędrnianie mięśni pośladków i ud!
 

6 - Odkrywanie nowych zakątków: koniec z rutyną!

Regularna zmiana scenerii (park, las, brzeg jeziora, itd.) pozwala uniknąć demotywującej rutyny. Jeśli przemierzasz zawsze te same drogi lub maszerujesz po bieżni, Twój zapał do sportu zaczyna tracić na sile. To zupełnie normalne.
 

Sesje aktywnego marszu na powietrzu stanowią pożywkę dla motywacji, pozwalając Ci ją zachować niezależnie od pory roku.

A co dla Ciebie jest powodem do uprawiania aktywnego marszu na powietrzu ? 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Plany treningowe
(5)
Korzyści z chodzenia

Poczuć się lepiej i odstresować się: to podstawowe motywacje przyświecające uprawianiu aktywnego marszu. Ten plenerowy, praktykowany na świeżym powietrzu sport pozwala zażywać ruchu z dala od stresów codziennego życia.

(3)
GORA STRONY