5 powodów, dla których warto uprawiać aktywny marsz.

Masz ochotę wrócić do sportu po przerwie, nie obciążając nadmiernie organizmu? Odkryj aktywny marsz! Chodzenie to prosta aktywność fizyczna, która przynosi znakomite efekty, jeżeli tylko zdecydujesz się zwiększyć tempo. Aktywny marsz, sport przeżywający prawdziwy rozkwit, urzeka swoim nieforsownym i kompletnym charakterem oraz łatwością, z jaką można go włączyć do swojego wypełnionego co minuty rozkładu dnia.

Oto 5 najważniejszych powodów, dla których warto spróbować aktywnego marszu!

« Aktywny marsz korzystnie wpływa na moją sylwetkę. »

Powrót do aktywności fizycznej nie zawsze jest prosty: zadyszka, brak elastyczności, strach przed kontuzją… Wszystkie te obawy tracą rację bytu w przypadku aktywnego marszu, ponieważ dyscyplina ta oszczędza Twoje ciało.
 
W trakcie aktywnego marszu przetaczasz stopę od pięty do palców: Twoje ciało pozostaje więc w nieustannym kontakcie z podłożem. W przeciwieństwie do biegania nie ma tu żadnych skoków czy odbijania się od ziemi. Unikasz w ten sposób wstrząsów, które czasem wystawiają stawy i plecy na ciężką próbę.
 
Ryzyko kontuzji jest więc nieporównywalnie mniejsze, choć wcale nie musisz przy tym ograniczać wysiłku.

« Aktywny marsz korzystnie wpływa na moją sylwetkę. »

Gdy chodzisz w szybkim tempie, Twoje tętno rośnie, więc spalasz więcej kalorii: około 300 - 500 kalorii na godzinę.
 
Podczas aktywnego marszu wykonujesz również ruchy rąk. Pracuje większość Twoich mięśni. Modelujesz i wzmacniasz w ten sposób mięśnie nóg, ramion, barków i grzbietu, co wpływa na harmonijną ewolucję sylwetki.
 
Kolejny cenny atut: regularnie uprawiany aktywny marsz pozwala w znaczącym stopniu zredukować cellulit!

« Codzienna aktywność fizyczna jest dobra dla mojego zdrowia! »

Regularne chodzenie ma dobroczynny wpływ na zdrowie. Korzyści płynące z uprawiania aktywnego marszu to korzyści, jakie daje sport wytrzymałościowy: lepsze krążenie krwi, większa elastyczność i ograniczenie ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego.
 
Poświęć codziennie dodatkowe 30 minut na chodzenie, a poczujesz różnicę!

« Aktywny marsz działa na mnie kojąco. »

Uprawianie szybkiego marszu na powietrzu pomaga oderwać się od codzienności, odprężyć się, zrelaksować. Sam wybierasz krajobraz: park, las, nadrzeczne bulwary... Dzięki temu uprawiasz sport w otoczeniu, które działa na Ciebie motywująco, pozwalając Ci przewietrzyć zarówno płuca, jak i umysł.
 
Aktywny marsz to łagodna dyscyplina, którą możesz uprawiać z przyjaciółmi lub z rodziną, w rytmie dostosowanym do swojej kondycji fizycznej. Jeśli Twoim celem jest po prostu dobre samopoczucie, chodzisz w tempie 4 - 6 km/h, jeśli natomiast zależy Ci na osiągach, maszerujesz z prędkością 7 - 9 km/h. Mówimy wtedy raczej o szybkim marszu.
 
Możesz też dopasować rytm do nastroju w danym dniu!

Korzyści dla umysłu

Wszystkie formy aktywności sportowej pozwalają oderwać się od codzienności, odprężyć się,  zrelaksować. Aktywny marsz nie stanowi wyjątku od reguły. Uprawia się go na ogół na powietrzu, co również wpływa na dobre samopoczucie. Możesz chodzić w pojedynkę lub ze znajomymi - będzie to wtedy sposób na wspólne spędzanie czasu.

Sport łatwy i przystępny 

Wystarczą odpowiednie do aktywnego marszu buty i wygodny strój sportowy, który sprawdzi się w trakcie wysiłku. Twoje ścieżki wiodą przez miasto: nie musisz rezerwować boiska ani kupować karnetu.

Prawidłowa postawa ciała i odpowiednie wyposażenie pozwolą Ci czerpać z aktywnego marszu jeszcze większą przyjemność!

A co Ciebie skłania do chodzenia?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(3)
Korzyści z chodzenia

Sport jest korzystny dla zdrowia... O tym już wiesz. Czy wiesz jednak, że aktywność fizyczna poprawia również nastrój? Odkryj antystresowe oddziaływanie aktywnego marszu. To okazja, by spojrzeć w nowy sposób na tę niezwykle kompletną dyscyplinę!

(2)
GORA STRONY