Zaczynam przygodę z aktywnym marszem

(1)

Decyzja zapadła! Postanowiłeś, że będziesz uprawiać aktywny marsz - sport pełen korzyści dla ciała i dla umysłu. Doskonały wybór! Zanim zaczniesz, zapoznaj się z kilkoma prostymi wskazówkami, które pomogą Ci czerpać profity już z pierwszych treningów.

Od samego początku pamiętaj o właściwej postawie ciała.

Aktywny marsz zaczyna się od przyjęcia wyprostowanej postawy ciała pozwalającej uniknąć bólu pleców: barki muszą być opuszczone i rozluźnione. Jeanick Landormy, coach sportowy wyspecjalizowany w technikach chodzenia, objaśnia w tym artykule prawidłową pozycję barków i radzi, jak ją osiągnąć.

Ciężar ciała jest rozłożony równomiernie na dwie nogi. Biodra są nachylone do przodu, a pośladki wciągnięte. Podbródek powinien znajdować się w pozycji równoległej do podłoża, a wzrok skierowany daleko przed siebie. Marsz należy zacząć bez pośpiechu, w swoim normalnym rytmie. Trzymając ręce blisko tułowia, będziesz stopniowo zwiększać tempo. Ręce w sposób naturalny przyjmą pozycję, która pozwoli im przy każdym kroku wykonywać ruch wahadła.  

Wykorzystuj całą stopę : powinieneś czuć, że przetaczasz ją od pięty aż do palców.

Znajdź swój rytm, aby czerpać z chodzenia większą przyjemność !

Chodząc ze zwiększoną prędkością, odniesiesz większe korzyści, szczególnie jeśli Twoim celem jest utrata wagi i/lub szczuplejsza sylwetka. Aby podnieść tempo, nie wydłużaj kroków, lecz zwiększ ich częstotliwość: trening będzie skuteczniejszy i unikniesz kontuzji. Powinieneś wiedzieć, że aktywny marsz uprawiany jest z prędkością od 5 do 8 km/h.

Długość treningu ? 

Zależy ona od twojej kondycji fizycznej i od poziomu sportowego: nie warto przesadnie się forsować. Celem jest przede wszystkim przyjemność! Możesz zacząć od sesji trwających 20 - 30 minut, do godziny - jeśli realizujesz specjalny program treningowy.

Podziel się z nami swoim doświadczeniem!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
GORA STRONY