W jaki sposób chodzenie chroni przed chorobami?

(1)

Każda zmiana pory roku ma wpływ na Twój organizm. Czy pomyślałeś/aś o uprawianiu szybkiego chodu lub nordic walking z nadejściem jesieni i zimy, by pobudzić system odpornościowy i zapobiec zimowym zachorowaniom, które utrudniają codzienne funkcjonowanie? Chodzenie zapobiega katarom!

Co to jest system odpornościowy?

System odpornościowy chroni organizm przed napastnikami takimi jak bakterie i wirusy. System odpornościowy działa naturalnie, ale wraz z nadejściem jesieni i zimy jest bardzo obciążony i dobrze jest wzmocnić go kilkoma prostymi działaniami.

Jak pewnie zauważyłeś/aś, niektóre osoby są częściej zakatarzone niż pozostałe. Skuteczność systemu odpornościowego w dużej mierze zależy od stylu życia. Czynnikami osłabiającymi naszą odporność są: brak aktywności fizycznej, stres, zmęczenie i nadwaga.

Jeśli chcesz wzmocnić swój system odpornościowy, pomyśl o sposobie odżywiania, kontroli nad stresem i zmęczeniem, ale także o uprawianiu sportu, np. o chodzeniu.

Dlaczego chodzenie wzmacnia system odpornościowy?

Często mówimy Ci o pozytywnym wpływie szybkiego chodu i nordic walking na Twoje zdrowie. Wszystkie zalety chodzenia przyczyniają się pośrednio do pobudzenia i wzmocnienia odporności organizmu. Uprawiając chodzenie stajesz się silniejszy/a i bardziej odporny/a! 

bienfaits_marche_contre_rhume_maladie_newfeel Jako sport wytrzymałościowy chodzenie zwiększa wydolność serca i poprawia krążenie, dzięki czemu system odpornościowy zostaje pobudzony w całym organizmie.

Ponadto chodzenie zmienia zmęczenie psychiczne w zmęczenie fizyczne. Z kolei niższy poziom stresu osiągnięty dzięki chodzeniu to lepszy sen. Mózg, który lepiej odpoczął, wydziela więcej hormonów koniecznych do dobrego funkcjonowania systemu odpornościowego.

To dlatego uprawiając chodzenie jesteś rzadziej chory/a, rzadziej zakatarzony/a, mniej zmęczony/a, a organizm jest w dobrej formie. Chodzenie to sport odpowiedni dla każdego: aktywność wytrzymałościowa sprawia, że osoby bardziej nerwowe rozluźniają się psychicznie, a te spokojniejsze stają się bardziej dynamiczne.

4 rady,  jak wykorzystać wszystkie zalety chodzenia i nie chorować

  1. Oczywistość, której powtarzania nigdy nie za dużo: aby odnieść korzyść z dobrodziejstw tego sportu, trzeba chodzić regularnie (przynajmniej 3 do 5 razy w tygodniu) i zachować motywację.
  2. Nie przesadzić - genialna zasada, czyż nie? Przetrenowanie ma negatywny wpływ na system odpornościowy. Nie wyczerpuj całej wydolności fizycznej. 20 do 30 minut chodzenia 5 razy w tygodniu wystarczy, by zwiększyć ochronę przed zimowymi wirusami i bakteriami.
  3. Przed spaniem spaceruj maksymalnie przez 1 do 2 godzin. Chodzenie podnosi temperaturę ciała, co nie sprzyja zasypianiu.
  4. Zadbaj o właściwe wyposażenie, gdy robi się zimniej. Nawet jeśli temperatury są niskie, sport na świeżym powietrzu lepiej wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne niż ćwiczenia pod dachem.

Gotowy/a na odbudowanie sił tej zimy?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
excuses_marcheur_motivation_marche_rapide_newfeel

Chodzenie to idealny sport, jeśli chcesz czuć się dobrze we własnym ciele i być w dobrej formie psychicznej. Jeśli zawsze potrafisz znaleźć dobrą wymówkę, by przełożyć spacer na następny dzień - dobrze trafiłeś/aś. Oto 8 wymówek, które zazwyczaj słyszymy, gdy komuś nie chce się iść na spacer, oraz wszystkie sposoby, by je pokonać przy pomocy pozytywnego nastawienia!

Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(3)
GORA STRONY