W czasie szybkiego marszu trzymaj się prosto: prawidłowy sposób chodzenia wzmacnia mięśnie grzbietu

Prawidłowa postawa w trakcie aktywnego marszu to dobra rzecz dla pleców. Dzięki niej Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, pozbył się nękającej go przypadłości: « Zacząłem uprawiać szybki marsz w następstwie doznanego urazu. W tych czasach praktycznie 4 razy do roku dopadało mnie lumbago. Po kilku miesiącach ataki bólu ustąpiły, a teraz są już tylko odległym wspomnieniem ! »

Na prawidłowy sposób chodzenia składa się praca stóp, rąk, oddech, ale również postawa wyjściowa. Wszystkie ruchy powinny być wykonywane w sposób całkowicie naturalny, przy pełnym rozluźnieniu. Aby uniknąć bólu pleców, a czasami nawet pozbyć się go, należy podczas marszu zachować prawidłową postawę ciała: plecy muszą być proste, a barki opuszczone. Technika szybkiego marszu ma zapewnić Ci maksymalną przyjemność !

ABY CHODZIĆ PRAWIDŁOWO…

1 – Zachowaj proste plecy

W żadnym wypadku nie wolno się garbić, aby ramiona mogły pozostać mobilne, opuszczone i rozluźnione. Szyja i głowa tworząca z tułowiem linię prostą oraz wyprostowane plecy pozwalają kręgosłupowi układać się prawidłowo podczas szybkiego marszu.

Rada Emmanuela :

« Uważaj, aby nie uwydatniać naturalnego wygięcia, wypychając pośladki do tyłu. Skutkiem będzie ból w lędźwiach. »

2 – Patrz prosto przed siebie - uprawianie aktywnego marszu to powód do dumy

Podczas marszu pamiętaj o podbródku, który powinien znajdować się w pozycji równoległej do podłoża. Ułatwia to oddychanie i pomaga zachować proste plecy.

Wiele osób pochyla się do przodu, myśląc, że w ten sposób zwiększy prędkość marszu. Tymczasem jedynym tego efektem jest szybsze zmęczenie mięśni grzbietu i pojawienie się bólu karku oraz barków. 

Zdaniem Emmanuela,

« najlepiej jest skierować wzrok w punkt na ziemi około 20 metrów przed sobą, aby trzymać głowę prosto, nie odchylając jej do tyłu ».

3 – Ustabilizuj biodra

Aby zachować stabilność podczas szybkiego marszu, musisz ustabilizować biodra. Biodra powinny przesuwać się od przodu do tyłu. Gdy prawa noga idzie do przodu, jej ruch powinien przedłużać się aż do biodra. Jeśli będziesz osiadał na biodrach, spowoduje to zwiększenie siły wstrząsów doznawanych w momencie zetknięcia stopy z podłożem.

  • Pamiętaj : podczas szybkiego marszu obciążenie, którego doznajesz, wynosi tyle, ile ciężar twojego ciała x 1,5. Dla porównania: podczas biegania odpowiada ono trzykrotności twojej wagi.

Stabilne biodra w trakcie aktywnego marszu to również najlepsza gwarancja prawidłowej pracy wzmacniającej mięśnie pośladków i brzucha. « Pamiętaj, aby podczas aktywnego marszu nie spinać pośladków! Powoduje to bowiem napięcie w dolnej części pleców i usztywnienie kręgosłupa », dodaje Emmanuel.

Osoby zaczynające uprawiać aktywny marsz mogą odczuwać czasem ból pomimo właściwej pozycji. Mięśnie zaniedbywane latami w wyniku nieprawidłowej postawy ciała nie są jeszcze wystarczająco silne. W takim przypadku zatrzymaj się i wykonaj ćwiczenia rozciągające, które powtórzysz na koniec treningu.

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

Techniki i wskazówki

Jeanick Landormy, coach sportowy wyspecjalizowany w technikach chodzenia, a jednocześnie trener chodu sportowego, udziela porad technicznych i praktycznych, które pomogą Ci nauczyć się chodzić prawidłowo. Dzięki znajomości kluczowych zasad będziesz mógł stać się sportowcem, którym zawsze chciałeś być !

Techniki i wskazówki

Szukając nowych wrażeń związanych z aktywnym marszem, postanowiłeś zwiększyć tempo ? Dzięki chodziarzowi, Emmanuelowi Lassalle, odkryjesz techniki, które pomogą Ci udoskonalić sposób uprawiania szybkiego marszu i wrzucić wyższy bieg. Dodaj energii swoim treningom !

(1)
GORA STRONY