Ujędrnij pośladki i mięśnie ud, uprawiając szybki marsz

Chciałbyś się dowiedzieć, w jaki sposób wzmocnić mięśnie ud i pośladki, ale praca nad umięśnianiem nóg kojarzy Ci się z "zakwasami"? Aktywny marsz może sprawić, że zmienisz zdanie! Ta forma aktywności fizycznej pozwala łagodnymi metodami wzmacniać mięśnie ud i pośladków. Krok po kroku modelujesz sylwetkę, niekoniecznie rozbudowując masę mięśniową. Odzyskaj kształty, po prostu chodząc!

Jaką rolę pełnią uda i pośladki podczas chodzenia?

Mięśnie ud i pośladków są niezbędne do tego, by chodzić. To proste: bez nich nie możesz iść przed siebie ani zachować wyprostowanej sylwetki! Każdy z nich pełni określoną funkcję:

Mięśnie kulszowo-goleniowe (usytuowane z tyłu uda) kurczą się, aby umożliwić ugięcie nogi. Gdy pałeczkę przejmują mięśnie czworogłowe (usytuowane z przodu), noga się prostuje.

Znajdujące się wyżej mięśnie pośladkowe (wielki, średni i mały) pozwalają utrzymać pozycję stojącą. Należą one zresztą do najsilniejszych grup mięśniowych człowieka! W czasie chodzenia mięśnie pośladków kurczą się, stabilizując biodra i umożliwiając zachowanie prawidłowej postawy.

Dlaczego aktywny marsz wzmacnia mięśnie nóg?

pourquoi_la_marche_sportive_muscle_cuisses_fesses

Podczas chodzenia mięśnie ud i pośladków pracują w sposób naturalny. Gdy przyspieszasz kroku, aby osiągnąć średnie tempo od 6 do 9 km/h, mięśnie te kurczą się bardziej intensywnie i ujędrniają się stopniowo.

Szybki marsz to prosty i łagodny sport wytrzymałościowy, który oszczędza Twoje stawy. Dzięki niemu modelujesz sylwetkę w swoim rytmie, bez bolesnych wstrząsów i bez ryzyka kontuzji.

Korzyści nie ograniczają się do czasu trwania treningu - mają przedłużone działanie. Jeśli, uprawiając szybki marsz, chcesz stracić na wadze, pamiętaj, że umięśnione ciało spala w spoczynku więcej kalorii!

  • WARTO WIEDZIEĆ: Szybki marsz to dobry sposób na walkę z cellulitem. Pojawiający się na nogach cellulit jest skutkiem braku ćwiczeń i jędrności mięśni, złego krążenia krwi bądź też stresu.

« Chodzenie oddziałuje bezpośrednio na przyczyny cellulitu, ujędrnia mięśnie nóg i poprawia krążenie krwi. To fakt: szybki marsz pozwala skutecznie zwalczać cellulit! » - Doktor Bacquaert, IRBMS.

Jak skutecznie wzmacniać mięśnie nóg, uprawiając aktywny marsz?

Odpowiednia technika pomoże Ci poprawić pracę mięśni podczas sesji szybkiego marszu.

  1. Odpychaj się do przodu!

    W ten sposób mocniej angażujesz mięśnie i wykorzystujesz całą moc prawidłowego ruchu stóp. Odepchnięcie się do przodu palcami wymaga dodatkowego wysiłku, który pomaga « rzeźbić » mięśnie nóg i pozwala wysmuklić uda.

  2. Włącz do treningu interwały

    Przyspieszaj stopniowo tempo aktywnego marszu, zwiększając częstotliwość lub długość kroków. Zmieniaj rytm w trakcie treningu, aby ćwiczyć w trybie interwałowym. Odcinki pokonywane « sprintem » powodują podwyższenie tętna, pomagają Ci zwiększać możliwości wysiłkowe i mocniej angażują mięśnie.

  3. Dodaj trochę wzniesień!

    Wchodzenie lekko pod górę lub wchodzenie po schodach to niezwykle skuteczna metoda pracy nad udami i pośladkami. Wykonuj to ćwiczenie również na co dzień, gdy tylko nadarzy się okazja!

Chcesz wymodelować mięśnie nóg? A więc… do marszu (oczywiście szybkiego), gotowy, start! 

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

(1)
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(4)
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
Techniki i wskazówki

Co odróżnia osobę, która po prostu chodzi, od osoby uprawiającej aktywny marsz? Fakt, że praca stóp, wykonywana nieświadomie przez pierwszą z nich, jest kontrolowana przez drugą. Podczas aktywnego marszu wykonywanie prawidłowych ruchów pozwala uniknąć kontuzji i zapewnia optymalną pracę mięśni. Zobacz, jak powinno się chodzić.

(1)
GORA STRONY