Program walki ze stresem: 30 minut chodzenia w parku

(1)

Chodzenie w parku zapewniające kontakt z przyrodą znacząco ogranicza stres i poprawia samopoczucie. Potrzebujesz energii? Zapamiętaj 5 poniższych punktów, jeśli do swojego planu dnia dodajesz chodzenie, aby poczuć się lepiej!

Chodzenie w kontakcie z naturą to doskonały sposób na zwalczanie stresu. Chodzenie po parku tak często, jak tylko to możliwe, pozwala czuć się szczęśliwszym i pobudza do pracy pamięć. Jeżeli chodzimy przez co najmniej 30 minut w naturalnym środowisku, wśród drzew lub wokół jeziora, aktywność ta staje się skutecznym narzędziem w walce ze stresem i lękiem.

1 – Jak znaleźć park na swojej drodze?

Dzięki mapom dostępnym online lub dzięki smartfonowi możesz przed wyjściem łatwo znaleźć najbliższej położone tereny zielone, podając swoją lokalizację. Jeśli tereny zielone znajdujące się na twojej drodze są zbyt małe, aby przeprowadzić całą sesję, włącz je mimo wszystko do swojej trasy: zrobisz sobie tam kilkuminutową przerwę.

2 – Chodząc, zapomnij o telefonie.

Skupisz się dzięki temu na otaczającej cię naturze i maksymalnie skorzystasz z jej dobroczynnego oddziaływania. Nie wpatrując się w ekran podczas marszu, możesz utrzymać prawidłową postawę i oddychać głęboko. Wszystko to wpłynie na poczucie zadowolenia i spełnienia, które będzie ci towarzyszyć.

3 – Jakie tempo wybrać?

Tempo tego marszu powinno zapewnić ci komfort i dobre samopoczucie. Możesz dostosować rytm do swoich preferencji i możliwości fizycznych, ale chodzi przede wszystkim o to, by odprężyć się w kontakcie z przyrodą. Wykorzystaj tę chwilę: skoncentruj się wyłącznie na swoich doznaniach, a nie na osiągach.

4 – Jeśli masz czas, rób sobie przerwy.

Jeśli podczas spaceru nie spieszy ci się specjalnie (a przecież nie pośpiech jest tu celem!) i chcesz poprawić swoje samopoczucie, usiądź na parę minut, aby przyjrzeć się otaczającej cię przyrodzie. Wsłuchaj się w odgłosy natury, takie jak szelest liści na wietrze: wyciszysz się w ten sposób. Wykonaj również kilka ćwiczeń rozciągających barki, plecy i szyję, czyli miejsca, w których odczuwasz pierwsze oznaki stresu.  Rozluźnij się całkowicie!

5 – Jak się ubrać?

Choć nie zamierzasz pobijać tutaj swoich rekordów, buty dostosowane do aktywnego marszu stanowią niezbędny element wyposażenia. Dobre samopoczucie to nie tylko stan ducha i umysłu, ale również komfort dla stóp!

Wybierz strój, w którym czujesz się swobodnie, nawet jeśli musisz zabrać plecak na rzeczy osobiste, aby móc wrócić z pracy do domu spacerem.

Pamiętaj również, że najlepszym sposobem na to, by całkowicie się odprężyć, jest chodzenie w dobrym towarzystwie. Dlaczego nie miałbyś poprosić najlepszego kolegi, aby do ciebie dołączył?

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia
newfeel_marche_active

Chodzenie to najprostszy i najbardziej naturalny ruch, jaki wykonujemy. Postanowiłeś nadać mu nowy wymiar, aby poprawić swoją formę? Dowiedz się, jak świadomie wykorzystać każdy krok i uprawiać sport poprzez aktywny marsz!

(5)
GORA STRONY