Naucz się chodzić prawidłowo

Jeanick Landormy, coach sportowy wyspecjalizowany w technikach chodzenia, a jednocześnie trener chodu sportowego, udziela porad technicznych i praktycznych, które pomogą Ci nauczyć się chodzić prawidłowo. Dzięki znajomości kluczowych zasad będziesz mógł stać się sportowcem, którym zawsze chciałeś być !

PRZETACZANIE STOPY  

Prawidłowe przetaczanie stopy ma fundamentalne znaczenie. Ruch przebiega od pięty do palców, a kończy go odepchnięcie się od podłoża palcami. 

« Trzeba pamiętać, że odepchnięcie musi być skierowane do przodu, a nie w górę. Dlatego właśnie odpychamy się palcami, angażując mięśnie łydek ».

PRACA RĄK 

« Ręce nie powinny być pasywne. Pomagają Ci podczas chodzenia, działając jak wahadła. Wyobraź sobie, że przy każdym ruchu pociągasz rękoma za linę. Poćwicz najpierw przez parę minut pracę rąk, stojąc w miejscu na wyprostowanych nogach, z prostymi plecami ». 

Ręce zgięte są w łokciach pod kątem prostym, a dłonie zwinięte w pięść, ale wykonywane ruchy muszą być luźne, swobodne

Aby uzmysłowić Ci istotne znaczenie pracy rąk, Jeanick proponuje, abyś « przeprowadził najpierw test polegający na przejściu kilku metrów bez poruszania rękami, które muszą być w tym czasie opuszczone wzdłuż tułowia, przywierając do niego. Następnie powtórz to samo ćwiczenie ze zgiętymi łokciami, wykonując obszerne ruchy rąk do przodu i do tyłu ».

 

KOORDYNACJA RUCHÓW W CELU UZYSKANIA OPTYMALNEGO SPOSOBU CHODZENIA 

Opisane poniżej ćwiczenie należy wykonywać seriami: cztery lub pięć serii po 20 powtórzeń podczas marszu. 

« Co trzy lub co pięć kroków wykonaj ruch rotacyjny górnej części tułowia w lewo lub w prawo, kontynuując marsz. Podczas rotacji rozłóż ręce na boki, rozpościerając je na kształt krzyża. Wróć do pozycji wyjściowej. Idź dalej przed siebie, a następnie wykonaj ten sam ruch z drugiej strony ». 

ZWIĘKSZANIE PRĘDKOŚCI

Przez 30 sekund idź najszybciej, jak możesz, a następnie odpocznij przez 2 minuty, idąc własnym tempem. Powtórz ten cykl 5 - 10 razy, w zależności od swojej kondycji. 

Na zakończenie sesji treningowej wycisz organizm poprzez 5 minut spokojnego marszu. Po kilku treningach w sposób całkowicie naturalny przyswoisz sobie te zasady i najprawdopodobniej będziesz chodzić w szybszym tempie.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
respiration_newfeel

Oddychanie i chodzenie… To dwie tak naturalne czynności, że często zapominamy o wykonywaniu ich w sposób świadomy. A przecież prawidłowego oddychania uczymy się dokładnie tak samo, jak prawidłowego chodzenia: poprzez doświadczenie. Dowiedz się, jak kontrolować oddech, aby czuć się lepiej podczas aktywnego marszu i zwiększać swoją wytrzymałość.

(2)
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
GORA STRONY