Marszem do świąt!

(4)

Zacznij działać już na początku grudnia, aby w okresie świąteczno-noworocznym nie przytyć ani grama. Przygotuj swój organizm do świątecznego biesiadowania i uniknij styczniowego detoksu: maszeruj możliwie jak najczęściej - to dobre dla ciebie!

Sport? Oczywiście! Ale łagodnie!

Miesiąc przed świętami dobrze jest spokojnie przygotować do nich organizm poprzez regularne uprawianie łagodnej dyscypliny sportu, takiej jak chodzenie. Porywanie się na intensywny program sportowy niczemu nie służy: ryzykujesz urazami ciała i utratą motywacji już po kilku treningach. Wypróbuj ten 4-tygodniowy plan treningowy oparty na chodzeniu, aby odzyskać formę.

Niezależnie od tego, czy uprawiasz aktywny czy szybki marsz, możesz być spokojny: ponieważ jedna stopa zawsze pozostaje w kontakcie z podłożem, chodzenie pozwala w znacznym stopniu oszczędzać stawy. Nie ujmuje to jednak niczego skuteczności tego sportu. Wpływa on korzystnie na kontrolę wagi i na samopoczucie, przez co jest doskonałą, zdrową formą aktywności fizycznej, niewymagającą forsownego wysiłku.

marche_poids_fetes_minceur_newfeel

Dlaczego chodzenie pozwoli ograniczyć przybieranie na wadze?

To bardzo proste: podczas chodzenia będziesz spalać kalorie, czerpiąc z zapasów tłuszczu, a jednocześnie pobudzisz do pracy mięśnie brzucha. Te ostatnie czuwają nad prawidłowym utrzymaniem organów trawiennych, jak mięśnie jelit.

Ten pozytywny wpływ na ciało będzie sprzyjać przyswajaniu pokarmów przez organizm, ograniczając przybieranie na wadze. Pamiętaj również, że chodzenie to znakomity sposób na to, by się odprężyć, co ułatwia trawienie!

  • Warto wiedzieć: uprawianie sportu i regularna aktywność fizyczna powodują, że lepiej znosimy dostarczane organizmowi dawki pokarmu. Aktywne ciało spala w czasie spoczynku więcej kalorii niż ciało zmęczone!

Nie folguj sobie nadmiernie!

Aktywny i szybki marsz nie zrekompensuje wszystkich szaleństw przy świątecznym stole, ale pozwoli skutecznie regulować dostarczane dawki kalorii. Odżywiaj się na co dzień w sposób zdrowy i zrównoważony, ponieważ chodzenie w połączeniu z równowagą żywieniową pozwoli ci utrzymać linię.

4 sposoby na udane święta w rytmie marszu

  1. Zaplanuj treningi na cały miesiąc: realizuj specjalny program lub częściej przemieszczaj się pieszo.
  2. Między świętami i nowym rokiem pozbądź się pozostałości po wigilijnej kolacji: zaczerpnij powietrza przed drugą rundą. To dobry sposób na to, aby wyprzedzić noworoczne postanowienia!
  3. Skorzystaj z okazji, aby zachęcić bliskich do wspólnego chodzenia: pozwól im odkryć korzyści, jakie niesie aktywny / szybki marsz.
  4. Pamiętaj o prawidłowym przetaczaniu stopy, aby stopniowo ujędrniać i wzmacniać ciało: to podstawowa zasada.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(4)
Korzyści z chodzenia
bienfaits_marche_contre_rhume_maladie_newfeel

Każda zmiana pory roku ma wpływ na Twój organizm. Czy pomyślałeś/aś o uprawianiu szybkiego chodu lub nordic walking z nadejściem jesieni i zimy, by pobudzić system odpornościowy i zapobiec zimowym zachorowaniom, które utrudniają codzienne funkcjonowanie? Chodzenie zapobiega katarom!

(2)
Techniki i wskazówki
excuses_marcheur_motivation_marche_rapide_newfeel

Chodzenie to idealny sport, jeśli chcesz czuć się dobrze we własnym ciele i być w dobrej formie psychicznej. Jeśli zawsze potrafisz znaleźć dobrą wymówkę, by przełożyć spacer na następny dzień - dobrze trafiłeś/aś. Oto 8 wymówek, które zazwyczaj słyszymy, gdy komuś nie chce się iść na spacer, oraz wszystkie sposoby, by je pokonać przy pomocy pozytywnego nastawienia!

(1)
GORA STRONY