Lepszy niż dieta: aktywny marsz !

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, aby cieszyć się lepszym zdrowiem ? Regularnie uprawiany aktywny marsz może być dobrym sposobem na uniknięcie demotywujących diet i na to, by zacząć się ruszać. Według lekarza medycyny sportowej, Charles'a Aisenberga, jest to nawet korzystniejsze dla zdrowia !

UTRATA WAGI? TAK, ALE BEZ STRESU !

Zdaniem lekarza medycyny sportowej, Charles'a Aisenberga, "lepiej mieć lekką nadwagę, regularnie uprawiając sport (na przykład aktywny marsz), niż być chudym, nie uprawiając sportu".

Od dawna uznaje się, że nadwaga jest niebezpieczna dla zdrowia i zwiększa ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. W ostatnich latach dzięki badaniom medycznym uściślono kilka szczegółów tego podejścia.

Wiemy dziś, że - niezależnie od wagi "brutto" - to masa tłuszczowa, a w szczególności obwód brzucha stanowi czynnik ryzyka, na który trzeba zwrócić uwagę.

UTRATA WAGI IDZIE W PARZE Z AKTYWNYM MARSZEM

marche_sportive_regime_newfeel

Dla wielu osób utrata wagi oznacza po prostu zmniejszającą się liczbę kilogramów, co nie jest zbyt dobre dla zdrowia. Należałoby nie skupiać się tak bardzo na dietach odchudzających i postawić raczej na wytrzymałościową formę aktywności fizycznej: aktywny marsz.

Gdy w trakcie diety odchudzającej tracisz 3 kg, nie oznacza to koniecznie, że pozbywasz się 3 kilogramów tłuszczu: najpierw tracisz wodę i mięśnie, a dopiero potem tłuszcz.

 

Uprawiany regularnie (2-4 razy tygodniowo) aktywny marsz pozwoli Twojemu ciału spalać tłuszcze, których potrzebuje, aby zasilać mięśnie podczas wysiłku.

Efektem będzie smuklejsza sylwetka i bardziej umięśniony brzuch.

CIERPLIWOŚĆ I MOTYWACJA: SKUTECZNA MIESZANKA

Rozpoczynając przygodę z aktywnym marszem, nie należy się spodziewać natychmiastowej utraty wagi. Uprawiając ten sport 2-4 razy tygodniowo, rozbudujesz najpierw masę mięśniową dzięki właściwej pracy stóp i rąk, która angażuje większość mięśni ciała. Wykształcona w ten sposób masa mięśniowa będzie powoli zastępować masę tłuszczową, wykorzystywaną przez mięśnie w trakcie wysiłku.

Tylko w przypadku dużej nadwagi i regularnego uprawiania aktywnego marszu w długim okresie zaobserwujesz stopniową utratę kilogramów.

Jeśli więc masz tylko trochę zbędnego balastu, nie musisz się niepokoić : odniesiesz przede wszystkim korzyści zdrowotne !
Zachowaj motywację do kolejnych sesji szybkiego marszu !

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(4)
GORA STRONY