Jak wybrać buty do aktywnego marszu?

(2)

Znawcy sportu uznają chodzenie za “formę aktywności najbardziej zbliżoną do ideału ćwiczeń fizycznych”. Chodzenie jako sport to przystępna dyscyplina, którą można uprawiać w różnym tempie, kierując się różnymi motywacjami. Skorzystaj z naszego przewodnika, aby wybrać odpowiednie buty do chodzenia :

ZACZYNASZ CHODZIĆ W SPORTOWYM RYTMIE ?

 

Jeśli jesteś początkującym adeptem chodzenia w sportowym wydaniu, zapoznaj się z naszym artykułem Dlaczego do aktywnego marszu potrzebne są specjalne buty ? Znajdziesz w nim informacje na temat tego, czego dokładnie potrzebują Twoje stopy podczas chodzenia oraz na temat przetaczania stopy z pięty na palce, ruchu charakterystycznego dla marszu i wymagającego odpowiednio giętkich butów.

 

JAKIM JESTEŚ CHODZIARZEM ?

Jak już wyjaśniono na wstępie, chodzenie jako sport to dyscyplina, którą można uprawiać w różnym tempie, kierując się różnymi motywacjami. Buty do chodzenia muszą więc być nie tylko giętkie (by wspomagać przetaczanie stopy), ale także dobrane stosownie do rodzaju uprawianego marszu :

RODZAJ MARSZU MOTYWACJE SPECYFIKA POTRZEBY
Aktywny marsz “Chcę się dobrze czuć” Umiarkowane tempo

Giętkość

Amortyzacja

Szybki marsz “Trenuję, by wzmocnić swoje serce i ciało” Szybsze tempo

Giętkość

Dynamika

Nordic walking “Chcę się dobrze czuć i wzmocnić mięśnie całego ciała” Z kijkami do nordic walking

Giętkość

Przyczepność


UPRAWIASZ AKTYWNY MARSZ :

Jeśli chodzisz w umiarkowanym tempie (poniżej 6km/h), ponieważ zależy Ci na dobrym samopoczuciu psychicznym oraz fizycznym i/lub na odzyskaniu formy, uprawiasz aktywny marsz. Uprawiając aktywny marsz, potrzebujesz giętkich, wspomagających przetaczanie stopy butów i dobrej amortyzacji !

Dlaczego aktywny marsz wymaga giętkich butów do chodzenia z dobrą amortyzacją ?

Gdy chodzisz aktywnie, przy każdym kroku wstrząs doznawany w wyniku zetknięcia z podłożem powoduje obciążenie wynoszące tyle, ile ciężar Twojego ciała x 1,5. Aby złagodzić odczuwanie tego wstrząsu i poprawić komfort: powinieneś wybrać giętkie buty do chodzenia z dobrą amortyzacją.

ZOBACZ BUTY DO AKTYWNEGO MARSZU NEWFEEL


UPRAWIASZ SZYBKI MARSZ :

Jeśli chodzisz w szybszym tempie (powyżej 6km/h), aby wzmocnić serce i ciało, uprawiasz szybki marsz. Uprawiając szybki marsz, potrzebujesz giętkich, wspomagających przetaczanie stopy butów i dynamiki !

Dlaczego szybki marsz wymaga giętkich i dynamicznych butów do chodzenia ?

Im szybciej chodzisz, tym bardziej wyrazisty staje się ruch Twojej stopy: (od zetknięcia piety z powieżchnią podłoża aż po odbicie do przodu). Uprawiając szybki marsz, starasz się chodzić z coraz większą prędkością, potrzebujesz więc butów, które będą wspierać ten dynamiczny ruch: zapewnią przyczepność z tyłu, przyleganie do podłoża oraz odbicie w przedniej części, od dużego palca. Radzimy wybrać buty do szybkiego marszu, stworzone po to, by zagwarantować Ci większą dynamikę: technologia Propulse Walking zastosowana we wszystkich butach do szybkiego marszu Newfeel odpowiada tej potrzebie !

ZOBACZ BUTY DO SZYBKIEGO MARSZU NEWFEEL


UPRAWIASZ NORDIC WALKING :

Jeśli chodzisz z kijkami dla dobrego samopoczucia lub po to, by wzmocnić serce i mięśnie całego ciała, uprawiasz nordic walking. Uprawiając nordic walking, potrzebujesz giętkich, wspomagających przetaczanie stopy butów i przyczepności !

Dlaczego nordic walking wymaga giętkich i przyczepnych butów do chodzenia ?

Nordic walking uprawia się zazwyczaj w zróżnicowanym terenie, który może być dość grząski i wilgotny, jak drogi gruntowe, ścieżki leśne, trawniki, itp. Ten rodzaj terenu wymaga butów giętkich i zapewniających przyczepność na różnym podłożu, aby nie ślizgać się i utrzymać dynamiczny rytm nordic walking.

ZOBACZ BUTY DO NORDIC WALKING NEWFEEL

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Buty
marche_running_course_differences_newfeel

Zdecydowałeś/aś się uprawiać sport na świeżym powietrzu, żeby lepiej się poczuć, stracić trochę na wadze i odprężyć się. Niezależnie od celu, jaki Ci przyświeca, szybki chód i bieganie to zalecane sporty wytrzymałościowe, jeśli chcesz zadbać o zdrowie. Dlaczego jednak chodzenie znacząco różni się od biegania i wymaga specjalnych butów?

(4)
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

Techniki i wskazówki

Chodzenie jest kompletnym, prostym i przynoszącym efekty sportem, ale stopa, bez której chodzenie byłoby niemożliwe, jest czymś bardzo złożonym. Zbudowana jest z 26 kości, licznych stawów i więzadeł. To dzięki stopom nasze ciało może się przemieszczać.

Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(3)
Korzyści z chodzenia
bienfaits_marche_contre_rhume_maladie_newfeel

Każda zmiana pory roku ma wpływ na Twój organizm. Czy pomyślałeś/aś o uprawianiu szybkiego chodu lub nordic walking z nadejściem jesieni i zimy, by pobudzić system odpornościowy i zapobiec zimowym zachorowaniom, które utrudniają codzienne funkcjonowanie? Chodzenie zapobiega katarom!

(1)
Techniki i wskazówki
excuses_marcheur_motivation_marche_rapide_newfeel

Chodzenie to idealny sport, jeśli chcesz czuć się dobrze we własnym ciele i być w dobrej formie psychicznej. Jeśli zawsze potrafisz znaleźć dobrą wymówkę, by przełożyć spacer na następny dzień - dobrze trafiłeś/aś. Oto 8 wymówek, które zazwyczaj słyszymy, gdy komuś nie chce się iść na spacer, oraz wszystkie sposoby, by je pokonać przy pomocy pozytywnego nastawienia!

GORA STRONY