Jak prawidłowo używać kijków do nordic walking?

(2)

Kupiłeś kijki do nordic walking i przygotowujesz się do pierwszego wyjścia w teren? Aby czerpać z nordic walking wszelkie możliwe korzyści i zadbać o skuteczną pracę mięśni, należy opanować prawidłowe ruchy. Obejrzyj film i odkryj podstawową technikę nordic walking!

Ruch wykonywany podczas uprawiania nordic walking ma naturalny charakter, ale dzięki odrobinie techniki pobudzisz do pracy wszystkie mięśnie górnych partii ciała. Odpychając się kijkami, zwiększasz swoją siłę napędową i mocniej pracujesz ramionami podczas marszu.

W tym filmie dwukrotny mistrz świata w nordic walking, Olivier Capelli, objaśnia charakterystyczną dla swojej dyscypliny technikę. Odkryj proste ćwiczenie, które pomoże Ci opanować ruch kijków do nordic walking i zrozumieć przydatność pasków podczas jego wykonywania.

5 wskazówek przed pierwszym treningiem nordic walking

1 - Gdy jedną ręką wykonujesz wymach w przód, do przodu idzie jednocześnie przeciwna noga.

Wydaje się to oczywiste, ale używanie kijków prowadzi często do drobnych problemów z koordynacją. Spróbuj zapomnieć o kijach, aby maszerować jak najbardziej naturalnie. Gdy tylko koordynacja zostanie zaburzona, puść kijki, ciągnąc je za sobą przez kilka metrów, a następnie chwyć je ponownie.

2 - Kij wbija się w podłoże w połowie kroku.

Kijki wbijane są w podłoże zgodnie z linią marszu, między dwiema stopami, z grotami skierowanymi w tył. Spełniają wtedy idealnie swoją rolę: pozwalają odpychać się do przodu, gdy naciskasz na nie ramionami.

3 - Dłoń otwiera się podczas przejścia przez linię bioder.

W momencie wbijania kijka w podłoże dłoń trzyma mocno rękojeść, aby ułatwić naciskanie. Gdy już się odepchniesz, ramię wędruje do tyłu. Kiedy Twój korpus znajdzie się na poziomie kijka, czas całkowicie otworzyć dłoń i puścić kij, by wykonać ramieniem wymach w tył. Aby umożliwić wykonanie tego ruchu w pełnym zakresie, kijki do nordic walking wyposażone są w paski: dzięki nim nie zgubisz kija podczas marszu!

4 - Trzymaj się prosto!

Tu również chodzi o to, by zapomnieć o kijkach. Patrz prosto przed siebie: pozwala to otworzyć klatkę piersiową i maksymalnie wykorzystać swoje możliwości oddechowe, odciążając jednocześnie kręgosłup.

5 - A co ze stopami?

Praca stóp w nordic walking wygląda tak samo, jak w szybkim marszu, i składa się z 3 faz. Po zetknięciu pięty z podłożem następuje pełne przetoczenie stopy, aż do odepchnięcia dużym palcem.

Teraz już wiesz, jak prawidłowo używać kijków podczas treningów nordic walking. Nie pozostaje Ci nic innego, jak założyć buty do nordic walking, złapać za kije i czerpać przyjemność z tego kompletnego sportu!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Kijki do nordic walking

Kijki do nordic walking stanowią o szczególnym charakterze tego kompletnego sportu. Dzięki kijkom do nordic walking podczas uprawiania tej dyscypliny pracują mięśnie całego ciała. Bez nich nordic walking nie istnieje! Odkryj wszystkie elementy składające się na kijki do nordic walking. Pomoże Ci w tym Olivier Capelli, dwukrotny mistrz świata w nordic walking.

(1)
Techniki

Olivier Capelli, dwukrotny mistrz świata w nordic walking, udziela tutaj lekcji nordic walking poświęconej rozgrzewce dolnych partii ciała. Zobaczysz, jak rozgrzać kostki, kolana i biodra przy wykorzystaniu kijków do nordic walking, aby chronić stawy, wykonując 3 ćwiczenia wchodzące w skład rozgrzewki nordic walking.

(1)
GORA STRONY