Jak chodzić szybciej ?

(1)

Szukając nowych wrażeń związanych z aktywnym marszem, postanowiłeś zwiększyć tempo ? Dzięki chodziarzowi, Emmanuelowi Lassalle, odkryjesz techniki, które pomogą Ci udoskonalić sposób uprawiania szybkiego marszu i wrzucić wyższy bieg. Dodaj energii swoim treningom !

W aktywnym marszu nie ma właściwej czy niewłaściwej prędkości. Prędkość, która się liczy, to po prostu twoja prędkość, ponieważ pokonany kilometr zawsze pozostaje kilometrem. Jeśli jednak nauczysz się chodzić szybciej, staniesz się silniejszy. Pozwoli Ci to również szybciej tracić na wadze i skuteczniej poprawiać wydolność układu krążenia. Prędkość jest czymś upajającym. Dzięki niej będziesz czerpać z aktywnego marszu większą przyjemność.

JAK CHODZIĆ SZYBCIEJ ?

W aktywnym marszu przyspieszenia mają zdecydowanie inny charakter niż w bieganiu. Przełamują monotonię długich godzin chodzenia i pozwalają zachować motywację. Istnieją metody, które pozwolą Ci doskonalić umiejętności i doświadczać nowych doznań. Podstawą będą techniki szybkiego marszu: odpowiednia praca stóp i rąk.

Pamiętaj o zachowaniu wyprostowanej sylwetki i nie pochylaj się do przodu. W przeciwnym razie możesz zablokować oddech i złapać kolkę, której szczerze nie znosisz !

NOGI: 2 SPOSOBY NA SZYBSZE CHODZENIE

- Zwiększyć częstotliwość kroków

Zwracając uwagę na prawidłowe przetaczanie stopy, wykonuj więcej kroków i odpychaj się mocniej palcami, aby zwiększyć dynamikę ruchu. 

Uwaga ! Mięsień piszczelowy przedni będzie angażowany bardziej niż zazwyczaj, trzeba więc prawidłowo go rozgrzać. Zacznij trening od kilkuminutowego swobodnego marszu, a następnie przejdź kilka metrów na piętach. Pozwoli to odpowiednio przygotować mięśnie piszczelowe do pracy. Jeśli odczuwasz ból piszczeli, rozciągnij je, wykonując następujące ćwiczenie rozciągające mięsień piszczelowy przedni.

- Zwiększyć zakres kroku

Wydłużając krok, mocno się zdziwisz! Technika ta będzie mocniej angażować układ sercowo-naczyniowy, więc jeśli poczujesz zadyszkę, zwiększając zakres kroku, wróć do rytmu, który najbardziej Ci odpowiada.

Aby zwiększyć zakres, zmuś do pracy biodra. Muszą one pozostać stabilne, a ich ruch powinien stanowić przedłużenie ruchu nóg. Technika ta pozwoli Ci również szybciej wzmocnić pośladki i tylną część ud.

CHODZIĆ SZYBCIEJ DZIĘKI PRACY RĄK

Niezależnie od tego, czy postanowiłeś przyspieszyć poprzez wykonywanie większej liczby kroków, czy też poprzez zwiększenie ich długości, ruch rąk odgrywa kluczową rolę.

Jeśli zwiększysz częstotliwość kroków, twoje ręce będą pracować w takim samym rytmie, jak nogi. Pamiętaj o ich pracy, aby zapewnić synchronizację wszystkich ruchów, które wykonujesz.

Jeśli postanowiłeś wydłużyć krok, wyciągaj ręce daleko do tyłu, aby wspomóc przyspieszenie. Ten obszerny ruch pobudzi do pracy mięśnie grzbietu, które rozciągniesz na zakończenie treningu, a nawet mięśnie klatki piersiowej !

WŁĄCZ DO TRENINGÓW INTERWAŁY

Trening interwałowy polega na przeplataniu odcinków pokonywanych marszem w szybkim i w wolniejszym tempie. Jeśli jesteś już w stanie chodzić przez godzinę bez przerwy, możesz włączyć do treningu  3 - 4 trwające po 5 minut fazy marszu w przyspieszonym rytmie. Poprawisz w ten sposób swoją wytrzymałość. Z biegiem czasu zauważysz, że jesteś w stanie chodzić szybciej, dłużej i bez zadyszki !

Włączaj interwały do treningów, gdy rzeczywiście masz ochotę przyspieszyć, ponieważ tylko wtedy będziesz czerpać przyjemność z szybszego chodzenia. To idealne ćwiczenie wzmacniające mięśnie i ramiona. Jeśli dopadnie Cię zadyszka, zwolnij tempo lub wykonaj ćwiczenia rozciągające !

Odnotowujesz osiągane wyniki w dzienniku treningowym ? Śledząc historię swojej aktywności przy pomocy tradycyjnego notesu lub aplikacji na smarfona, możesz obserwować swoje postępy, co pozwala zachować motywację !

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
perte_poids_marche_sportive_newfeel

Szybki marsz i nordic walking to doskonałe formy aktywności fizycznej dla osób, które pragną pozbyć się zbędnych kilogramów i poprawić swoją linię. Prawdą jest, że te wytrzymałościowe dyscypliny sportu pozwalają bezpieczną metodą odzyskać i utrzymać idealną wagę. Nie wszyscy jednak tracimy na wadze w taki sam sposób i w takim samym tempie. Te 3 czynniki wpływają bezpośrednio na liczbę kalorii spalanych podczas każdej sesji aktywnego marszu.

(1)
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

Techniki i wskazówki

Co odróżnia osobę, która po prostu chodzi, od osoby uprawiającej aktywny marsz? Fakt, że praca stóp, wykonywana nieświadomie przez pierwszą z nich, jest kontrolowana przez drugą. Podczas aktywnego marszu wykonywanie prawidłowych ruchów pozwala uniknąć kontuzji i zapewnia optymalną pracę mięśni. Zobacz, jak powinno się chodzić.

(1)
GORA STRONY