Dziennik treningowy: twój największy sprzymierzeniec

(6)

Dziennik treningowy - prowadzony w papierowym notesie czy też w jednej z licznych aplikacji na urządzenia mobilne dedykowanych aktywności fizycznej - to nieodzowne narzędzie pozwalające śledzić historię sesji aktywnego marszu i nie stracić motywacji.

KAŻDY MOŻE GO PROWADZIĆ !

Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, zaleca prowadzenie takiego dziennika wszystkim osobom uprawiającym aktywny marsz, niezależnie od ich sportowego celu. Jeśli chcesz stracić na wadze lub zadbać o dobre samopoczucie, dziennik treningowy jest niezbędnym instrumentem pozwalającym zachować motywację do chodzenia.

« Umożliwia opisanie liczbami czynionych postępów, odnotowanie wrażeń. Forma papierowa ustępuje dziś miejsca aplikacjom - bardzo profesjonalnym narzędziom dostępnym dla każdego i dającym możliwość zaplanowania sesji treningowych. Korzystam z zegarka wyposażonego w GPS, aby śledzić swoje treningi, które udostępniam trenerowi. Nie mogę oszukiwać: trener wie wszystko. To bardzo motywujące ! ».

CO ZAMIEŚCIĆ W DZIENNIKU ?

Jeżeli zależy Ci na osiąganiu coraz lepszych wyników, niektóre dane są obowiązkowe. Data treningu, pokonany dystans, czas i średnia prędkość. Jednak wszystko, co może Ci się przydać, ma tu swoje miejsce, na przykład zmiany wagi ciała, jeżeli Twoim celem jest zeszczupleć, albo liczba kroków wykonanych podczas treningu. Możesz również komentować treningi, dodając uwagi na temat swoich doznań, wrażeń, samopoczucia.

Co zawiera dziennik Emmanuela ?

«  Osobiście do podstawowych danych dodaję wydatek energetyczny, pogodę, informacje na temat odżywiania, a także wagę przed i po treningu. Zbyt duża utrata wagi stwierdzona po zakończeniu sesji treningowej oznacza, że nie nawodniłem wystarczająco organizmu, co negatywnie wpływa na osiągi ! ».

NARZĘDZIE NIEZBĘDNE DO PRZYGOTOWANIA TRENINGÓW

Dziennik treningowy to prawdziwa kopalnia wiedzy, która pomoże Ci przygotować się do kolejnych treningów. Korzystaj z niego regularnie, jeżeli chcesz poprawiać swoje wyniki. 

« Można na przykład zapisać, że w danym momencie bolały nas plecy albo noga w kostce, i w związku z tym podczas następnych sesji treningowych przewidzieć czas na ćwiczenia rozciągające. Zapisuję również wartość tętna (liczbę uderzeń na minutę) zaraz po przebudzeniu, aby obserwować swój rytm pracy serca. Wzrost tej wartości może być objawem zmęczenia. Ten znakomity wskaźnik formy pozwala mi lepiej przygotować się do treningów », wyjaśnia Emmanuel.

DOBRY SPOSÓB NA DZIELENIE SIĘ INFORMACJAMI ZE ZNAJOMYMI

Dziennik treningowy ma oczywiście charakter osobisty, ale to także dobry sposób na dzielenie się informacjami ze znajomymi, którzy też uprawiają aktywny marsz. Dzięki dziennikowi zobaczysz, jak możesz udoskonalić swoje treningi, będziesz również mógł rywalizować z innymi. Wszystko staje się jeszcze prostsze, jeśli korzystasz z odpowiedniej aplikacji, której podstawową funkcją - oczywiście poza zapisem i śledzeniem treningów - jest możliwość udostępniania danych.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Co odróżnia osobę, która po prostu chodzi, od osoby uprawiającej aktywny marsz? Fakt, że praca stóp, wykonywana nieświadomie przez pierwszą z nich, jest kontrolowana przez drugą. Podczas aktywnego marszu wykonywanie prawidłowych ruchów pozwala uniknąć kontuzji i zapewnia optymalną pracę mięśni. Zobacz, jak powinno się chodzić.

(2)
Techniki i wskazówki
marchesportive_newfeel_rester_motive

Utrzymanie motywacji to klucz do osiągnięcia sportowych celów. Zdarza się jednak, że założenie butów do aktywnego marszu staje się problemem wynikającym z braku czasu lub ochoty. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, radzi, jak zachować motywację do chodzenia.

(3)
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

(1)
GORA STRONY