Do czego służy krokomierz?

(3)

W aktywnym / szybkim marszu zachowanie motywacji stanowi klucz do sukcesu. Regularny charakter marszu to warunek osiągnięcia celów. Aby zachować motywację, wielu miłośników chodzenia dokonuje pomiaru swojej aktywności przy pomocy krokomierza. Ty również chcesz mierzyć swoje postępy? Oto kluczowe informacje na temat podstawowego urządzenia pomiarowego używanego w aktywnym marszu: krokomierza.

Dlaczego warto korzystać z krokomierza?

Krokomierz to przyrząd, który pozwala mierzyć aktywność fizyczną podczas marszu.

Korzystając z niego, będziesz znał liczbę kroków wykonanych w trakcie każdej sesji aktywnego marszu, pokonany dystans, czas, a nawet (w przypadku krokomierzy z wyższej półki) liczbę spalonych kalorii.

Liczba kroków jest dobrym wskaźnikiem, jeśli zależy Ci na utrzymaniu formy. Nie bez powodu WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca wykonywanie 10 000 kroków dziennie, aby pozostać w dobrym zdrowiu. Chodzenie jest formą wytrzymałościowej aktywności fizycznej najbardziej zalecaną dla utrzymania kondycji.

Nie rozstając się w ciągu dnia z krokomierzem, będziesz świadomy tego, jak wygląda Twoja aktywność fizyczna. Co więcej, będziesz mógł ocenić i zmierzyć poczynione postępy, odnotowując swoje wyniki w dzienniku treningowym. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zachować motywację!

Jak to działa?

Krokomierz to bardzo proste w obsłudze urządzenie pomiarowe. Po dokonaniu szybkiej kalibracji w celu ustalenia długości kroku wystarczy pamiętać, aby zabrać go ze sobą na trening.

Po włączeniu zacznie zliczać kroki przy pomocy czujnika, który reaguje na każdy wstrząs powodowany Twoimi ruchami.

Jeśli chcesz stracić na wadze, uprawiając aktywny / szybki marsz, potrzebujesz krokomierza z funkcją pomiaru spalanych kalorii. Aby umożliwić ten pomiar, musisz wprowadzić do urządzenia dodatkowe informacje: swój wzrost i swoją wagę. Krokomierz dokona następnie korelacji między tymi informacjami a Twoją aktywnością.

Przykładowe cele, których osiągnięcie ułatwi Ci krokomierz.

1 – Prowadzisz siedzący tryb życia?

Nie musisz wyznaczać sobie szalonego celu. Zacznij od co najmniej 30 minut marszu dziennie, a gdy tylko poczujesz się na siłach, połącz te 30 minut w jedną sesję. To całkiem możliwe, jeśli zmienisz swoje codzienne przyzwyczajenia: staraj się przemieszczać pieszo, aby pozostać w dobrym zdrowiu!

2 – Jesteś aktywny, ale uprawiasz za mało sportu?

Zacznij od ocenienia swojej formy przy pomocy krokomierza. Następnie spróbuj zwiększać stopniowo liczbę kroków wykonywanych w trakcie każdej sesji, aby osiągnąć zalecany przez WHO pułap 10 000 kroków i pozostać w dobrym zdrowiu.

Odkryj ofertę krokomierzy marki Geonaute, dostępną wyłącznie w Decathlon.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Dziennik treningowy - prowadzony w papierowym notesie czy też w jednej z licznych aplikacji na urządzenia mobilne dedykowanych aktywności fizycznej - to nieodzowne narzędzie pozwalające śledzić historię sesji aktywnego marszu i nie stracić motywacji.

(6)
Techniki i wskazówki
marchesportive_newfeel_rester_motive

Utrzymanie motywacji to klucz do osiągnięcia sportowych celów. Zdarza się jednak, że założenie butów do aktywnego marszu staje się problemem wynikającym z braku czasu lub ochoty. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, radzi, jak zachować motywację do chodzenia.

(3)
GORA STRONY