Dlaczego warto uprawiać aktywny marsz?

(5)

Chodzenie to najprostszy i najbardziej naturalny ruch, jaki wykonujemy. Postanowiłeś nadać mu nowy wymiar, aby poprawić swoją formę? Dowiedz się, jak świadomie wykorzystać każdy krok i uprawiać sport poprzez aktywny marsz!

Czym jest aktywny marsz?

Aktywny marsz to najbardziej skuteczna metoda pozwalająca w pełni czerpać korzyści z chodzenia: uzyskać smuklejszą sylwetkę i odprężyć się. Myślałeś, że jedynym sposobem na zmianę przyzwyczajeń i na poprawę formy jest realizacja intensywnego programu treningowego? Aktywny marsz, uprawiany w tempie nieco szybszym niż naturalna prędkość, z jaką chodzisz (ok. 5 km/h), jest sportem, który najłatwiej uprawiać... pod warunkiem opanowania kilku technik.

Nadaj chodzeniu energię: pamiętaj o przetaczaniu stopy.

Aby podczas aktywnego marszu spalać kalorie i odprężyć się, trzeba nauczyć się chodzić prawidłowo. Każdy dzień zostanie w ten sposób wypełniony sportem.

Ludzie często chodzą nieprawidłowo, stawiając od razu całą stopę płasko na ziemi. Tymczasem stopa, złożona z 26 kości, 16 stawów i 107 więzadeł, jest w stanie wykonywać bardzo płynny ruch. Mówimy, że jest to przetaczanie stopy.

Aby chodzić wydajniej, przestrzegaj trzech faz tego przetaczania: stawiając na ziemi piętę, pamiętaj, by całkowicie przetoczyć stopę aż do palców, którymi odepchniesz się od podłoża do przodu. Szybko poprawisz płynność kroku i będziesz chodzić lepiej: zaczniesz uprawiać aktywny marsz!

Nie wstydź się ruchu rąk.

 

Prawidłowa technika chodzenia obejmuje również pracę rąk. Podczas aktywnego marszu nie wstydź się naturalnego ruchu wahadła, jaki wykonują ręce, od przodu do tyłu.

Rozluźnij barki. Wahadłowy ruch rąk pozwoli ci poprawić równowagę, przede wszystkim zaś pobudzi do pracy mięśnie górnych partii ciała, w szczególności usytuowane po bokach tułowia mięśnie skośne brzucha. Po kilku treningach poczujesz się fantastycznie i zauważysz, że twoje ciało się wzmacnia.

Bądź z siebie dumny, trzymaj się prosto: uświadomisz sobie szybko, że aktywny marsz wprawia w ruch całe twoje ciało i poprawia wytrzymałość: od barków aż po palce u stóp.

  • Warto wiedzieć: poświęć czas na opanowanie prawidłowej pracy stóp i na początku odstaw cele na boczny tor, aby ćwiczenie pozostało przyjemnością i nie demotywowało cię. Odrobinę cierpliwości: wkrótce zaczniesz odczuwać dobroczynny wpływ tego wytrzymałościowego i nieurazowego sportu na twoje ciało.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Chodzenie jest kompletnym, prostym i przynoszącym efekty sportem, ale stopa, bez której chodzenie byłoby niemożliwe, jest czymś bardzo złożonym. Zbudowana jest z 26 kości, licznych stawów i więzadeł. To dzięki stopom nasze ciało może się przemieszczać.

(1)
Buty
newfeel_chaussures_marche_sportive

Aktywny marsz to prosty i skuteczny sport, który nie wymaga dużego wyposażenia: wyłącznie odpowiednio dobrana para butów stanowi kluczowy element, który pozwoli Ci jak najlepiej wykorzystać potencjał i czerpać przyjemność z chodzenia. Skorzystaj z naszego przewodnika, aby wybrać odpowiednie buty do aktywnego marszu.

(2)
GORA STRONY