Dlaczego sport wytrzymałościowy jest lepszy dla zdrowia ?

(1)

Zostało medycznie dowiedzione, że regularna aktywność fizyczna jest niezbędna do tego, by cieszyć się dobrym zdrowiem. Nie na darmo mówi się, że « sport to zdrowie ». Nie możesz się zdecydować, jaką dyscyplinę sportu wybrać? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP, zaleca szybki marsz jako sposób na to, aby zadbać o swoje zdrowie.

KORZYSTNY WPŁYW WYTRZYMAŁOŚCIOWEJ AKTYWNOŚCI SPORTOWEJ NA ZDROWIE

Wiadomo powszechnie, że aktywność sportowa taka jak szybki marsz pozwala łatwo stracić na wadze i wysmuklić sylwetkę, a także pozbyć się stresu i uczucia niepokoju. To również świetny sposób na to, aby zadbać o zdrowie i pozostać w formie.

- Korzystnie wpływa na serce i chroni przed nadciśnieniem tętniczym oraz przed nadwagą - czynnikami sprzyjającymi chorobom układu sercowo-naczyniowego. 

- Pozwala wzmocnić układ odpornościowy i rzadziej chorować.

- Korzystnie wpływa na kości. Uprawianie sportu pomaga walczyć z osteoporozą.

Szybki marsz - sport wytrzymałościowy z prawdziwego zdarzenia - pozwala wykorzystać cały ten dobroczynny wpływ na zdrowie.

 
 

DLACZEGO WARTO POSTAWIĆ RACZEJ NA WYTRZYMAŁOŚĆ NIŻ NA SIŁĘ ?

Chcąc zadbać o swoje zdrowie, należy uprawiać raczej wytrzymałościową niż siłową formę aktywności fizycznej.

- Aktywność wytrzymałościowa, jak np. 45-minutowy szybki marsz, sprzyja regularnemu dostarczaniu tlenu. To wysiłek aerobowy, który wzmacnia serce, « oczyszcza » tętnice i zużywa tłuszcze w celu zasilania mięśni oraz utrzymania wysiłku.

- Podczas aktywności siłowej, jak np. podczas biegu na 400 m, wysiłek będzie bardziej gwałtowny i będzie przebiegać mniej więcej na bezdechu, nie umożliwiając takiego dopływu tlenu, z jakim mamy do czynienia w trakcie szybkiego marszu.

Aby jednak osiągnąć wszystkie oczekiwane korzyści dla zdrowia, treningi wytrzymałościowe muszą być regularne. Nie trać motywacji !

 

JAK OKREŚLIĆ RODZAJ AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ ?

Rozróżnienia między aktywnością fizyczną wytrzymałościową i siłową dokonujemy na podstawie rodzaju i długości wysiłku układu sercowo-naczyniowego. W trybie wytrzymałościowym wysiłek ten utrzymywany jest na podwyższonym poziomie przez dłuższy czas dzięki oddechowi, natomiast w przypadku aktywności siłowej jest on bardziej gwałtowny i krótszy.

Aby stwierdzić, czy ćwiczysz w trybie wytrzymałościowym czy też siłowym, musisz zwrócić uwagę na swoje tętno, a ściślej rzecz biorąc na procent tętna maksymalnego w trakcie wysiłku. 

- Aktywność wytrzymałościowa sytuuje się na poziomie 60 - 75% tętna maksymalnego

- Aktywność siłowa sytuuje się na poziomie 75 - 95% tętna maksymalnego

Wybór szybkiego marszu to doskonała inwestycja w zdrowie !

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Aktywny marsz to sport prosty i przystępny dla każdego. A jednak z jego uprawiania wynika wiele korzyści, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia fizycznego i psychicznego.

(2)
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

(2)
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(4)
GORA STRONY