Czym jest aktywny marsz ?

Aktywny marsz: sport wytrzymałościowy, z którego każdy może czerpać korzyści !

Aktywny marsz, zwany również szybkim marszem, to sport uprawiany w bardziej intensywnym rytmie niż chodzenie, z którym mamy do czynienia na co dzień. Pozwala nam pracować nad oddechem oraz nad wytrzymałością i angażuje prawie wszystkie mięśnie składające się na nasze ciało. W odróżnieniu od codziennego chodzenia, któremu oddajemy się w sposób nieuświadomiony, aktywny marsz uprawiamy świadomie i w przyspieszonym tempie. 

Sport ten, w przeciwieństwie do turystyki górskiej, uprawiany jest w terenie płaskim i najczęściej w środowisku miejskim: w parkach, na ścieżkach spacerowych, na stadionach, a nawet na bieżni w klubach fitness. Tempo aktywnego marszu zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Prędkość marszu może wynosić od 5 do 10 km/h. Treningi w tej dyscyplinie trwają od 30 minut do kilku godzin, a ich częstotliwość również zależy od wyznaczonych celów: może to być nawet kilka sesji tygodniowo. Zobacz na filmie, czym jest aktywny marsz:

Dlaczego warto uprawiać aktywny marsz?

2 główne cele osób uprawiających szybki marsz:
- dobre samopoczucie, utrzymanie formy.
- osiąganie coraz lepszych wyników.

Realizacja pierwszego celu pozwala zaczerpnąć powietrza i zadbać o swoje ciało oraz zdrowie. Jeśli kierujesz się tym celem, wybierzesz się na przykład na długi wieczorny lub niedzielny spacer w umiarkowanym tempie, aby się dotlenić i pozostać w formie. Drugi cel jest bardziej wymagający, będziesz więc chodzić regularnie i w szybszym tempie, aby spalić kalorie, dać upust energii, wzmocnić mięśnie i czerpać satysfakcję z pokonywania własnych ograniczeń.

Zalety aktywnego marszu?

Jednym z głównych atutów aktywnego marszu jest to, że można go uprawiać prawie wszędzie i zawsze, a także fakt, że nie wymaga dużej inwestycji w sprzęt: wystarczą odpowiednio dobrane buty.

Z punktu widzenia ciała i zdrowia szybki marsz jest niezwykle korzystną formą aktywności, ponieważ pobudza do pracy wiele mięśni. Posiada wszystkie zalety innych sportów, takich jak bieganie czy jazda na rowerze ( zapobieganie cukrzycy i chorobom układu krążenia, wydatkowanie energii…), ale nie jest obarczony ich niedogodnościami. Chodzenie jako łagodna i przystępna dyscyplina to jeden ze sportów najmniej obciążających dla ciała i dla stawów. Ryzyko kontuzji jest tu ograniczone. 

Podczas godzinnego marszu ze średnią prędkością 6,5 km/h spalasz prawie 300 kalorii, co pozwala dbać o linię, a podkręcając tempo sprawiasz, że twój wydatek energetyczny rośnie: 380 kalorii na godzinę przy prędkości powyżej 8 km/h! To odpowiednik liczby kalorii spalanych podczas biegania w takim samym tempie albo godziny aerobiku lub szybkiego tańca! Poznaj 5 powodów, dla których warto uprawiać aktywny marsz.

Aktywny marsz - niezbędne wyposażenie 

Podczas aktywnego marszu praca stóp przebiega w trzech etapach:

Ruchy wykonywane w czasie aktywnego marszu są wyraźnie akcentowane. Chód jest zdecydowany, a krok długi i szybki. Stawiając stopę, potrzebujesz amortyzacji, aby wstrząs spowodowany kontaktem pięty z podłożem został pochłonięty. Możesz zauważyć również lekkie cofnięcie stopy wynikające z prędkości. Następnie stopa przetacza się, pozostając w nieustannym kontakcie z podłożem i tworząc coś w rodzaju przekątnej: od pięty aż do momentu odepchnięcia się paluchem. Potrzebujesz więc stabilności na całej długości podeszwy. Potrzeby związane z uprawianiem aktywnego marszu różnią się od potrzeb właściwych innym sportom.

Aby dowiedzieć czegoś więcej na ten temat, przeczytaj artykuł: Czy podczas chodzenia i biegania potrzeby stóp są takie same?

Dążąc do spełnienia wszystkich specyficznych dla naszej dyscypliny wymagań, Newfeel bada potrzeby użytkowników - osób uprawiających aktywny marsz, aby zaproponować Ci  innowacyjne, odpowiednio dostosowane, techniczne buty i umożliwić czerpanie przyjemności z treningów. 


 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia
raisons_de_faire_de_la_marche_rapide_marche_sportive

Chcesz zacząć uprawiać sport lub wrócić do niego po przerwie? Form aktywności fizycznej nie brakuje, ale obawiasz się czasami, że twoja kondycja fizyczna okaże się niewystarczająca, że wysiłek będzie za duży, że złapiesz zadyszkę, że braknie Ci motywacji... Dlaczego nie spróbować aktywnego marszu ? Chodzenie to sport, który uprawiamy nieświadomie i wydaje nam się, że wiemy wszystko na temat tej formy ruchu, która towarzyszy nam niemal przez całe życie. Co jednak powiesz na zwiększenie tempa w dłuższej perspektywie?

Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
Blog
Propulse Walk Newfeel

Stopy ludzkie mają przeróżne kształty i rozmiary, ale buty przeznaczone wyłącznie do chodu sportowego / szybkiego marszu należą raczej do rzadkości. Inżynierowie i designerzy marki Newfeel wraz z naukowcami zajęli się badaniem sposobu, w jaki pracuje stopa podczas uprawiania naszej dyscypliny, aby zapewnić Ci wszystko, czego potrzebujesz.

(1)
GORA STRONY