Ćwiczenia rozciągające łydki i stawy skokowe

(1)

Ćwiczenia rozciągające stanowią nieodłączny element kompletnego treningu polegającego na szybkim marszu. Ich celem jest uelastycznienie mięśni i poprawa ich ukrwienia. Ćwiczenia te pomagają zwiększyć giętkość oraz uniknąć skurczy i kontuzji (naderwań, naciągnięć).

Możesz rozciągać się po rozgrzewce, jeśli jest taka konieczność, a także na zakończenie treningu, po zwolnieniu rytmu, w celu prawidłowej regeneracji. Aby ćwiczenia wykonywane były optymalnie, oddychaj głęboko.

Uwaga : ćwiczeń rozciągających nie powinno się nigdy wykonywać bez wcześniejszej rozgrzewki. Słuchaj swojego ciała. Podczas rozciągania nie powinieneś odczuwać żadnego bólu. 

2 ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE ŁYDKI I ŚCIĘGNO ACHILLESA

 

Opierając się o drzewo, ugnij prawą nogę, a lewą, wyprostowaną, ustaw z tyłu. Zachowując wyprostowane plecy, wysuń kolano do przodu w kierunku drzewa, pilnując, aby nie wyjść poza stopę. Pozostań w tej pozycji 10 - 15 sekund, a następnie 2-3 razy zmień nogę. 

Stojąc w pozycji równoległej do poręczy, ściany lub drzewa, ustaw prawą piętę jak najbliżej swojego punktu oparcia z palcami stopy skierowanymi ku górze. Ugnij prawą nogę i lekko wysuń kolano do przodu, mocno opierając się o podłoże. Pozostań w tej pozycji 10 - 15 sekund, a następnie 2-3 razy zmień nogę. 

 

STAWY SKOKOWE: ĆWICZENIE PIĘTY-PALCE

 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
mal-aux-tibias_newfeel

Wiele osób rozpoczynających przygodę z aktywnym marszem zetknęło się z bólem odczuwanym w przedniej części podudzia. Ból ten powodowany jest zapaleniem mięśnia rozciągającego się wzdłuż kości piszczelowej, intensywnie pracującego podczas szybkiego marszu: mięśnia piszczelowego przedniego. Nie martw się!

Plany treningowe

Chcesz zacząć uprawiać sport lub wrócić do niego po przerwie i w celu odzyskania dobrej kondycji fizycznej wybrałeś aktywny marsz ? Chodzenie przez godzinę bez zatrzymywania się to bardzo dobry początek. Zobacz, jak osiągnąć ten cel w 8 tygodni z pomocą Jeanicka Landormy, trenera aktywnego marszu i chodu sportowego.

GORA STRONY