Ból piszczeli: rozciągaj się, aby go uniknąć

(1)

Wiele osób rozpoczynających przygodę z aktywnym marszem zetknęło się z bólem odczuwanym w przedniej części podudzia. Ból ten powodowany jest zapaleniem mięśnia rozciągającego się wzdłuż kości piszczelowej, intensywnie pracującego podczas szybkiego marszu: mięśnia piszczelowego przedniego. Nie martw się!

Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, zdobywca drugiego miejsca w zawodach Paryż-Colmar 2014, doskonale zna temat. Wyjaśnia, w jaki sposób radzić sobie z tym problemem, odwołując się przede wszystkim do odpowiednich ćwiczeń rozciągających mięsień piszczelowy przedni.

Skąd bierze się ból ?

Gdy nabieramy prędkości, stopa w sposób naturalny wyraźniej zgina się ku górze, aby umożliwić rozpoczęcie ruchu od postawienia pięty na podłożu. Mięsień piszczelowy przedni kurczy się wówczas w sposób inny niż zazwyczaj. 

« Gdy rozpoczynamy przygodę z aktywnym marszem, ból ten jest czymś normalnym. W przeciwieństwie do chodzenia, z którym mamy do czynienia na co dzień, tutaj potrzebny jest czas na przystosowanie. Mięśnie piszczelowe muszą się wzmocnić. Nie popadaj więc w panikę! Przechodzi przez to każdy, kto uprawia aktywny marsz, chód sportowy czy podobne formy aktywności! »

3 sposoby na pozbycie się bólu

- Wykonaj prawidłowe ćwiczenia rozciągające

Jeśli bolą Cię mięśnie piszczelowe, przerwij trening i wróć do niego po wykonaniu przedstawionego tutaj ćwiczenia rozciągającego, na przykład po 15-minutowym rozruchu. 

  • Usiądź na piętach, zachowując wyprostowane plecy.

  • Delikatnie unoś kolana jedno po drugim. Pozostań w tej pozycji przez 30 sekund. Możesz powtórzyć to ćwiczenie kilka razy, aby całkowicie rozciągnąć mięśnie piszczelowe.

Możesz również wykonać je ponownie po zakończeniu treningu.

- Nawadniaj organizm!

Odpowiednie nawodnienie to postawa treningu. 

« Co 15 minut napij się wody, aby twoje mięśnie mogły łatwiej wypłukiwać toksyny. Jeśli trening trwa ponad półtorej godziny, wybierz raczej napój energetyczny, który dostarczy ciału niezbędnego paliwa! »

- Słuchaj swojego ciała!

Chodzenie powinno pozostać umiarkowanym wysiłkiem. Jeśli Twoim celem jest dobre samopoczucie i czerpanie ze sportu przyjemności, nie rób nic na siłę. Uprawiając aktywny marsz, poprzeczkę powinieneś podnosić sobie stopniowo.

« Przestrzegaj zasady progresywności, aby przyjemność stała się twoją najwierniejszą towarzyszką drogi! »

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
respiration_newfeel

Oddychanie i chodzenie… To dwie tak naturalne czynności, że często zapominamy o wykonywaniu ich w sposób świadomy. A przecież prawidłowego oddychania uczymy się dokładnie tak samo, jak prawidłowego chodzenia: poprzez doświadczenie. Dowiedz się, jak kontrolować oddech, aby czuć się lepiej podczas aktywnego marszu i zwiększać swoją wytrzymałość.

(2)
Techniki i wskazówki

Prawidłowa postawa w trakcie aktywnego marszu to dobra rzecz dla pleców. Dzięki niej Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, pozbył się nękającej go przypadłości: « Zacząłem uprawiać szybki marsz w następstwie doznanego urazu. W tych czasach praktycznie 4 razy do roku dopadało mnie lumbago. Po kilku miesiącach ataki bólu ustąpiły, a teraz są już tylko odległym wspomnieniem ! »

(1)
GORA STRONY