Aktywny marsz: najlepsza z diet

(2)

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

AKTYWNY MARSZ: IDEALNY SPOSÓB NA ZRZUCENIE KILKU KILOGRAMÓW

Aby stracić na wadze i zeszczupleć, trzeba spełnić dwa warunki: odżywiać się z sposób zrównoważony i urozmaicony, bez radykalnych ograniczeń, i połączyć to z aktywnością fizyczną, taką jak aktywny marsz. Regularne uprawianie szybkiego marszu sprzyja wydatkom energetycznym. 

Ta dostępna praktycznie dla każdego wytrzymałościowa forma aktywności pozwala przekształcać tłuszcz w energię zużywaną przez mięśnie w trakcie wysiłku.

Szybki marsz jest mniej wymagający niż bieganie, kolarstwo czy pływanie, ale powoduje spalanie tłuszczu w stopniu porównywalnym z tymi dyscyplinami. Podczas treningu polegającego na marszu w tempie 8 km/h zużyjesz średnio 610 Kcal/h, natomiast w trakcie treningu biegowego, przy prędkości 10 km/h, będzie to wydatek 690 Kcal/h.

  • WARTO WIEDZIEĆ : zybki (aktywny) marsz zalecany jest w przypadku nadwagi. W przeciwieństwie do biegania nie ma tu powtarzalnych wstrząsów powodowanych zetknięciem z podłożem. Obciążenie stawów (kostek, bioder i kolan) związane z masą ciała jest prawie dwukrotnie mniejsze niż podczas biegania. Zobaczysz, że twój organizm będzie Ci wdzięczy za wybór, którego dokonałeś: szybki marsz to mniej bólu, a więcej przyjemności !

TWOJE CIAŁO TO NATURALNA WAGA

Ciało ludzkie działa jak waga o dwóch szalach: na jednej z nich znajdują się dostarczane, a na drugiej wydatkowane kalorie. 

Dostarczane kalorie mają swoje źródło w pokarmach i napojach, które spożywasz w ciągu dnia. Wydatkom energetycznym z kolei sprzyja uprawianie sportu, sen, a także inne, mniej przyjemne czynniki, jak na przykład stress.

Aby schudnąć szybko, łatwo i trwale, konieczne jest kontrolowanie dostarczanej dawki energii poprzez przeciwwagę w postaci szybkiego marszu. Plusem tej formy aktywności fizycznej jest to, że umożliwia ona długotrwałą utratę wagi, niosąc jednocześnie korzyści dla zdrowia, w odróżnieniu od restrykcyjnych diet - bardzo męczących i charakteryzujących się często krótkotrwałymi efektami.

Najważniejsze to dać sobie czas i zachować motywację w dążeniu do wyznaczonych celów, śledząc swoją aktywność w prowadzonym dzienniku treningowym.

SKĄD MIĘŚNIE CZERPIĄ ENERGIĘ I JAK WYDATKOWANE SĄ KALORIE?

Podczas treningu wytrzymałościowego, na przykład podczas najbliższej sesji szybkiego marszu, twoje mięśnie będą czerpać niezbędną energię z:

  • cukrów: glukozy znajdującej się we krwi, zapasów glikogenu mięśniowego i wątrobowego,

  • tłuszczów: tych, które składowane są w mięśniach i z tkanki tłuszczowej.

Aby szybko stracić na wadze dzięki aktywnemu marszowi, ciało musi więc eliminować tłuszcze. Jak długo trzeba chodzić, aby schudnąć? Spalanie największej ilości tłuszczów (a zatem utrata wagi) rozpoczyna się po 30 minutach marszu.

Jeśli więc szukasz sposobu na zrzucenie kilogramów i jesteś już zmęczony dietami, zacznij chodzić! Szybki marsz sprawia, że walka ze zbędnym balastem staje się przyjemnością. 

Jeanick Landormy, trener aktywnego marszu, zaleca również realizację tego planu treningowego, który pomoże Ci stracić na wadze

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze?

(4)
Korzyści z chodzenia

Aktywny marsz to sport prosty i przystępny dla każdego. A jednak z jego uprawiania wynika wiele korzyści, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia fizycznego i psychicznego.

(1)
GORA STRONY