Aktywny marsz: jak się ubrać w ciepłe dni?

(1)

Aby letnie sesje aktywnego marszu były prawdziwą przyjemnością, musisz koniecznie dostosować swoje wyposażenie do wysokich temperatur. Wybierz przewiewne buty i strój sportowy !

ZAŁÓŻ ODPOWIEDNIE BUTY, KTÓRE POZWOLĄ STOPOM ODDYCHAĆ

Do aktywnego marszu latem, nawet podczas wakacji i przy najwyższych temperaturach, wybierz buty, które zapewniają prawidłowe przetaczanie stopy. Nie zakładaj najlżejszych butów sportowych, jakie posiadasz, jeśli nie są one przeznaczone do szybkiego marszu !

W gorące dni stopy pocą się bardziej niż zwykle, dlatego kluczowe będzie bardzo dobre odprowadzanie wilgoci. Uczyni ono sesje szybkiego marszu przyjemniejszymi. Warto zadbać o komfort swoich stóp !

SKARPETKI SĄ NIEZBĘDNE !

 

Czy gdy uprawiasz sport w gorące dni, masz czasem ochotę zdjąć skarpetki? Musisz wiedzieć, że nie jest to dobre rozwiązanie dla stóp.

Skarpetki bawełniane wchłaniają wilgoć, a niektóre modele (na przykład wykonane z poliamidu - przewiewnego materiału) odprowadzają ją na zewnątrz.

Dobrze rozumiesz: skarpetki pozwalają zachować suche stopy, zapobiegając jednocześnie otarciom. A przecież na pewno nie masz ochoty przystąpić do kolejnego treningu z pęcherzami na stopach !

  • Sposób na uniknięcie ocierania : jeśli skarpetki posiadają wewnętrzne szwy, które mogłyby powodować ocieranie, odwróć je na lewą stronę. Istnieją również kremy zapobiegające otarciom.

WYBIERZ LEKKI STRÓJ W JASNYM KOLORZE

Unikaj ciemnych barw, które pochłaniają ciepło! Latem temperatura Twojego ciała wzrośnie podczas wysiłku. Aby ją regulować, odzież, którą masz na sobie, musi więc być możliwie najlżejsza. 

Idealne rozwiązanie ? Oddychająca koszulka sportowa z krótkim rękawem, odprowadzająca wilgoć i zapewniająca dużą swobodę ruchów. Jeżeli będziesz spocony, wykonywany prawidłowo ruch rąk może powodować ból i dyskomfort związany z ocieraniem ramion o tułów.

Legginsy zostaw w szafie i załóż krótkie spodenki lub rybaczki ! Dolna część stroju nie może być zbyt szeroka, aby nie powodować bolesnego ocierania !

Sposób na uczucie świeżości : przed rozpoczęciem marszu zwilż koszulkę, aby jak najdłużej utrzymać naturalną temperaturę ciała. 

CHROŃ SIĘ PRZED SŁOŃCEM

Nie zawsze będziesz mógł chodzić w cieniu. Aby zapobiec oparzeniom i udarowi słonecznemu, pamiętaj o założeniu czapki z daszkiem oraz okularów przeciwsłonecznych i posmaruj kremem z filtrem UV najbardziej narażone na działanie słońca partie ciała (twarz, kark, ręce i nogi).

Masz teraz w ręku wszystkie karty, które pozwolą Ci trenować tego lata. Przygotuj się dobrze do najbliższych sesji szybkiego marszu w słonecznie dni !

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia
sport_exterieur_dehors_marche_newfeel

Zastanawiasz się, czy aktywny marsz lepiej uprawiać na świeżym powietrzu czy w klubie fitness? Uprawianie sportu na zewnątrz, w parku lub nad wodą, uwydatnia dobry wpływ aktywności fizycznej na samopoczucie: oddychasz, cieszysz się urokami natury, troszczysz się o siebie. Ciepłe, słoneczne dni to idealny moment, aby w pełni z tego skorzystać. Uprawiając szybki marsz, lepiej wyjść poza cztery ściany !

(3)
Korzyści z chodzenia
marche_sportive_regime_newfeel

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, aby cieszyć się lepszym zdrowiem ? Regularnie uprawiany aktywny marsz może być dobrym sposobem na uniknięcie demotywujących diet i na to, by zacząć się ruszać. Według lekarza medycyny sportowej, Charles'a Aisenberg, jest to nawet korzystniejsze dla zdrowia !

GORA STRONY