Aktywny marsz : ile czasu trzeba, aby stracić na wadze ?

(4)

Lekarze i specjaliści do spraw zdrowia zgadzają się co do tego, że szybki marsz to znakomity sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów: pozwala mięśniom spalać kalorie, sięgając do zapasów tłuszczu. Czy wiesz jednak, ile czasu trzeba, aby w sposób trwały stracić na wadze? 

JAK STRACIĆ NA WADZE, UPRAWIAJĄC AKTYWNY MARSZ ?

Aby zacząć tracić na wadze, trzeba osiągnąć « strefę wytrzymałości », zawierającą się w przedziale 60 - 70% tętna maksymalnego. Największa część spalanych kalorii zasilających mięśnie, które potrzebują energii, pochodzi wtedy z tłuszczów.

Aby osiągnąć tę strefę i spalać kalorie, należy chodzić w szybkim tempie, z prędkością 5 - 8 km/h.

Oznaki "strefy wytrzymałości"

  • Twój oddech jest cięższy

  • Lekko się pocisz

  • Czujesz, jak Twoje ciało pracuje

  • Przez cały czas jesteś w stanie swobodnie rozmawiać

Jeśli jesteś zdyszany, to znaczy, że idziesz za szybko! Zwolnij, aby wrócić do rytmu, który ci odpowiada.

ILE CZASU TRZEBA, ABY W SPOSÓB TRWALY STRACIĆ NA WADZE ?

Aby spalać kalorie pochodzące z tłuszczów, musisz koniecznie utrzymać to tempo przez co najmniej 30 - 50 minut, po wcześniejszej rozgrzewce polegającej na 10-minutowym marszu w naturalnym dla Ciebie rytmie.

Przyjmuje się na ogół, że osoba ważąca około 70 kg spali średnio 300 kalorii po godzinie aktywnego marszu w tempie 6 km/h.

Rozbudujesz i wzmocnisz w ten sposób mięśnie (szczególnie mięśnie ud i pośladków), które będą zużywać więcej kalorii, nawet w stanie spoczynku. 

ABY ZESZCZUPLEĆ, TRZEBA POZBYĆ SIĘ TŁUSZCZU, NIE MIĘŚNI !

Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy metodą godzinnych sesji aktywnego marszu, sprawą najistotniejszą jest regularność treningów, dzięki którym nie będziesz tracić masy mięśniowej, którą redukowałbyś, stosując dietę odchudzającą. Mięśnie w sposób naturalny spalają kalorie. Im bardziej wzrasta ich masa dzięki ćwiczeniom wytrzymałościowym, tym większe stają się ich potrzeby energetyczne. To pozytywne sprzężenie zwrotne aktywnego marszu, którego warunkiem jest utrzymanie motywacji!

Uwaga: mięśnie swoje ważą i zwiększając ich masę, niekoniecznie zauważysz utratę tkanki tłuszczowej na wadze. Dlatego - jak radzi lekarz medycyny sportowej, Charles Aisenberg - skup się raczej na zmianach obwodu w talii, które możesz odnotowywać w swoim dzienniku treningowym.

 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

(1)
Korzyści z chodzenia
bienfaits_marche_contre_rhume_maladie_newfeel

Każda zmiana pory roku ma wpływ na Twój organizm. Czy pomyślałeś/aś o uprawianiu szybkiego chodu lub nordic walking z nadejściem jesieni i zimy, by pobudzić system odpornościowy i zapobiec zimowym zachorowaniom, które utrudniają codzienne funkcjonowanie? Chodzenie zapobiega katarom!

(2)
Buty
newfeel_chaussures_marche_sportive

Aktywny marsz to prosty i skuteczny sport, który nie wymaga dużego wyposażenia: wyłącznie odpowiednio dobrana para butów stanowi kluczowy element, który pozwoli Ci jak najlepiej wykorzystać potencjał i czerpać przyjemność z chodzenia. Skorzystaj z naszego przewodnika, aby wybrać odpowiednie buty do aktywnego marszu.

(3)
GORA STRONY