Aktywny marsz: 7 sposobów na zachowanie motywacji!

(3)

Utrzymanie motywacji to klucz do osiągnięcia sportowych celów. Zdarza się jednak, że założenie butów do aktywnego marszu staje się problemem wynikającym z braku czasu lub ochoty. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, radzi, jak zachować motywację do chodzenia.

1 – Pomyśl o wszystkich korzyściach wynikających z aktywnego marszu 

To Twoje pierwsze źródło motywacji, prawda? Postanowiłeś uprawiać aktywny marsz, aby utrzymać formę, odzyskać uśmiech i zadbać o zdrowie. Przypomnij sobie, jak dobrze czułeś się po solidnej sesji szybkiego marszu.

2 – Wyznacz sobie cel 

Aby uniknąć przejścia na niższe obroty, trzeba pamiętać o korzyściach wynikających z uprawiania szybkiego marszu. Twoją siłą napędową powinien być cel, który Ci odpowiada i który jest osiągalny. Może to być zrzucenie zbędnych kilogramów, pozbycie się stresu, odreagowanie albo osobiste wyzwanie dotyczące dystansu lub czasu: każdy powód jest dobry, aby uprawiać aktywny marsz !

3 – Śledź swoje postępy 

To znakomity sposób na zachowanie entuzjazmu. Śledząc czynione postępy, szybko zdasz sobie sprawę z tego, co już udało Ci się osiągnąć. Możesz po prostu notować wszystko w dzienniku treningowym. Napisałem artykuł na ten temat, zachęcam do zapoznania się z nim: Dziennik treningowy: Twój największy sprzymierzeniec.

4 – Każdy trening to spacer  

OK, postanowiłeś założyć buty do chodzenia, aby uprawiać sport, ale również po to, aby pobyć z samym sobą. Jeśli odczuwasz taką potrzebę, zwolnij tempo i ciesz się krajobrazem. Niech nie dręczą Cię wyrzuty sumienia i poczucie winy, jeśli masz ochotę zwolnić !

 

5 – Zerwij z monotonią treningów

Szybki marsz można uprawiać wszędzie. Skorzystaj z tego, aby odkrywać nowe miejsca i nowe krajobrazy. Gdy do głosu dochodzi rutyna, ciężko jest uniknąć spadku motywacji. Nie przeocz więc żadnej ścieżki, która staje przed Tobą otworem, zmieniaj przyzwyczajenia: to najlepsze lekarstwo na brak wigoru !

6 – W grupie raźniej 

Niektóre osoby nie lubią uprawiać sportu w pojedynkę. Znalezienie partnera do aktywnego marszu to znakomity sposób na to, aby uniknąć znużenia i mieć ochotę wyjść na trening. Sesje szybkiego marszu stają się wtedy okazją nie tylko do uprawiania sportu, ale również do spędzenia czasu w dobrym towarzystwie. 

7 – Zadbaj o odpowiednie wyposażenie, aby trening był przyjemnością

Nie szukaj usprawiedliwień! Nawet pogoda nie powinna być wymówką.

Jeśli jest za ciepło, załóż przewiewne buty, posiadające cholewkę wykonaną głównie z siateczki mesh. 

Poczekaj, aż temperatura nieco spadnie lub zadbaj o właściwą ochronę: załóż czapkę z daszkiem i posmaruj się kremem z filtrem UV, aby chronić się przed słońcem, zabierz ze sobą napoje, aby uniknąć odwodnienia. W tym artykule znajdziesz 4 porady, dzięki którym aktywny marsz latem będzie czystą przyjemnością.

Jeśli pada lub jest za zimno, pamiętaj, że producenci oferują dzisiaj odzież zapewniającą bardzo skuteczną ochronę przed złą pogodą. W tym artykule opisałem 5 rzeczy, o których trzeba wiedzieć, aby uprawiać aktywny marsz w zimne dni.

A jakie są Twoje sposoby na zachowanie motywacji do uprawiania szybkiego marszu ? Podziel się z nami swoimi metodami, aby motywacja ta pozostała nienaruszona !

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
marche_sportive_equipement_temps_chaud

Aby letnie sesje aktywnego marszu były prawdziwą przyjemnością, musisz koniecznie dostosować swoje wyposażenie do wysokich temperatur. Wybierz przewiewne buty i strój sportowy !

(1)
Techniki i wskazówki

Dziennik treningowy - prowadzony w papierowym notesie czy też w jednej z licznych aplikacji na urządzenia mobilne dedykowanych aktywności fizycznej - to nieodzowne narzędzie pozwalające śledzić historię sesji aktywnego marszu i nie stracić motywacji.

(6)
GORA STRONY