5 powodów, dla których warto uprawiać aktywny marsz

Chcesz zacząć uprawiać sport lub wrócić do niego po przerwie? Form aktywności fizycznej nie brakuje, ale obawiasz się czasami, że twoja kondycja fizyczna okaże się niewystarczająca, że wysiłek będzie za duży, że złapiesz zadyszkę, że braknie Ci motywacji... Dlaczego nie spróbować aktywnego marszu ? Chodzenie to sport, który uprawiamy nieświadomie i wydaje nam się, że wiemy wszystko na temat tej formy ruchu, która towarzyszy nam niemal przez całe życie. Co jednak powiesz na zwiększenie tempa w dłuższej perspektywie?

Aktywny marsz, znany również pod nazwą szybkiego marszu, to sport przeżywający prawdziwy rozkwit, uprawiany w formie treningów ukierunkowanych na dobre samopoczucie (marsz w tempie 4 - 6 km/h) lub na osiągi (prędkość od 7 do 9 km/h). Odsłaniamy przed tobą korzyści, jakie niesie z sobą ta forma aktywności.
 

Korzyści dla ciała: tak, z zachowaniem łagodności!

W przeciwieństwie do wielu sportów aktywny marsz jest dyscypliną, która oszczędza nasze stawy: ciało nieustannie pozostaje w kontakcie z podłożem, ponieważ stopa przetaczana jest od pięty aż do palucha. Nie ma tu żadnych skoków czy odskoków, co ogranicza wstrząsy, a tym samym ryzyko kontuzji.

Korzyści dla sylwetki

Gdy chodzisz w szybkim tempie, twoje tętno rośnie, co oznacza większy wydatek energetyczny (300 - 500 kalorii na godzinę). Pracuje większość mięśni: mięśnie ramion, barków, a przede wszystkim mięśnie pośladków i ud. Regularne uprawienie aktywnego marszu pozwala wymodelować i wzmocnić mięśnie nóg, a także w znacznym stopniu zredukować cellulitis.

 

Korzyści dla zdrowia

Regularne chodzenie ma dobroczynny wpływ na zdrowie: aktywny masz pozwala poprawić krążenie krwi i ogranicza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego.

Korzyści dla umysłu

Wszystkie formy aktywności sportowej pozwalają oderwać się od codzienności, odprężyć się,  zrelaksować. Aktywny marsz nie stanowi wyjątku od reguły. Uprawia się go na ogół na powietrzu, co również wpływa na dobre samopoczucie. Możesz chodzić w pojedynkę lub ze znajomymi - będzie to wtedy sposób na wspólne spędzanie czasu.

Sport łatwy i przystępny 

Wystarczą odpowiednie do aktywnego marszu buty i wygodny strój sportowy, który sprawdzi się w trakcie wysiłku. Twoje ścieżki wiodą przez miasto: nie musisz rezerwować boiska ani kupować karnetu.

Prawidłowa postawa ciała i odpowiednie wyposażenie pozwolą Ci czerpać z aktywnego marszu jeszcze większą przyjemność!

A co Ciebie skłania do chodzenia?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
Korzyści z chodzenia

Sport i aktywny marsz to uznane metody codziennej walki ze stresem. Nie ma lepszego sposobu na dobre samopoczucie niż łagodna forma aktywności fizycznej, taka jak szybki marsz . To idealny sport dla kogoś, komu potrzebna jest poprawa nastroju. Sport i stress: jak to działa?

(2)
GORA STRONY