5 powodów, dla których warto chodzić nawet zimą.

Na samą myśl o założeniu butów do aktywnego marszu lub złapania za kijki do nordic walking zimą przechodzi Cię dreszcz? Choć trudniej znaleźć motywację do chodzenia, gdy zrobi się zimno, tych 5 powodów, dla których warto kontynuować treningi zimową porą, pomoże Ci zmienić zdanie!

1 – Gdy jest zimno, spalamy więcej kalorii.

Powszechnie wiadomo, że zimą jemy często więcej niż latem, aby walczyć z niską temperaturą. Jeśli niepokoisz się o swoją linię w zimowe miesiące, musisz wiedzieć, że gdy jest zimno, Twój organizm zużyje więcej kalorii, aby Cię rozgrzać.

Zimno stymuluje więc spalanie kalorii, niezależnie od wydatków energetycznych powodowanych pracą mięśni (ud, pośladków i ramion) podczas szybkiego marszu lub nordic walking. Czyż nie jest to dobry powód, aby wystawić nos na zewnątrz?

2 – Uprawianie sportu w niskiej temperaturze mocniej pobudza do pracy układ sercowo-naczyniowy.

Chodzenie, łagodna i wytrzymałościowa forma aktywności, pozwala zwiększyć wydolność układu sercowo-naczyniowego. Gdy jest zimno, ciało stara się utrzymać swoją temperaturę wewnętrzną na mniej więcej stałym poziomie 37°C, pobudzając krążenie krwi. Serce będzie więc mocniej pompować i wzmacniać się.

UWAGA:

« Gdy jest zimno, musisz koniecznie ograniczyć swoje sportowe wyczyny i ciepło się ubierać, jeśli masz problemy natury kardiologicznej. Serce będzie pracować intensywniej niż zwykle, zużyje więc więcej energii niż w normalnych okolicznościach. Pozbawi to Twoje mięśnie części energii. Oszczędzaj się! » - Doktor Patrick Bacquaert z instytutu IRBMS

3 – Dzięki uprawianiu sportu zimą mniej chorujemy.

Dzięki uprawianiu szybkiego marszu i nordic walking zimą oraz dzięki związanemu z tym wysiłkowi Twoje ciało przyzwyczaja się stopniowo do zimna. Przyniesie Ci to realne korzyści: będziesz rzadziej chorować, wzmacniając swoją odporność na zimowe drobnoustroje! 

marche_sportive_hiver_newfeel

Pamiętaj jednak o odpowiednim wyposażeniu do chodzenia w zimne dni.

« Gdy temperatura spada poniżej -5°C, unikaj uprawiania sportu na zewnątrz: od tego momentu zaczyna on być bowiem niebezpieczny dla Ciebie i Twojego zdrowia! » - Doktor Patrick Bacquaert z instytutu IRBMS

4 – Przebywając na zewnątrz, korzystamy z naturalnego światła i świeżego powietrza!

Nawet jeśli jest zimno, a słońce nas nie rozpieszcza, kontakt ze światłem dziennym pozwala zachować dobry nastrój. Ponadto korzystasz ze świeżego powietrza i lepiej się dotleniasz. Wykorzystaj przerwę obiadową, aby pochodzić. Wszystko to razem pomaga pozbyć się napięć, lepiej spać i nie ulec sezonowej depresji!

5 – To nic nie kosztuje!

Zawsze to podkreślamy: nie musisz kupować abonamentu, jak do klubu fitness. Szybki marsz i nordic walking wymagają wyłącznie wyposażenia się w przeznaczone do tego sportu buty oraz w kijki do nordic walking, jeżeli chodzisz z kijkami!

Poza tym tereny zielone i parki pozostają do Twojej dyspozycji, kiedy tylko chcesz, pozwalając Ci pozostać w świetnej formie przez całą zimę! 

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Chcesz chodzić nawet wtedy, gdy jest zimno? Wystarczy odpowiednio się ubrać i zwrócić większą uwagę na odżywianie podczas sesji treningowej. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, po wielu godzinach spędzonych na treningach bez względu na pogodę, udziela sportowych porad, które pomogą Ci polubić chodzenie w zimne dni.

(2)
Techniki i wskazówki
conseils_marche_rapide_nordique_nuit_newfeel

Uprawiasz szybki chód lub nordic walking wcześnie rano lub późno wieczorem. Obawiasz się, że stracisz motywację, kiedy nadejdzie jesień i dni staną się krótkie?Potraktuj chodzenie po zmroku jako wymarzoną okazję do odkrycia na nowo przyjemności z chodzenia. Jeśli zastosujesz się do naszych 4 rad - uda się!

Korzyści z chodzenia

Aktywny marsz to sport prosty i przystępny dla każdego. A jednak z jego uprawiania wynika wiele korzyści, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia fizycznego i psychicznego.

GORA STRONY