5 porad, które pozwolą ci zachować formę po urlopie

(2)

Aby pozostać w formie po powrocie z wakacji, postanowiłeś wznowić lub rozpocząć przygodę z chodzeniem? To najprostsza i najskuteczniejsza forma aktywności fizycznej pomagająca dbać o swoje samopoczucie. Oto 5 porad, które pozwolą ci utrzymać formę po urlopie dzięki uprawianiu szybkiego marszu lub nordic walking!

1 – Wznawiaj swoją aktywność stopniowo.

Nie staraj się nadrobić czasu straconego w trakcie wakacji. Zamiast trenować intensywnie, zacznij od spokojnych sesji, nie forsując się. Poświęć niezbędny czas na rozgrzewkę, maszerując w swoim tempie, a następnie przejdź do dwóch trwających po 30 - 45 minut treningów tygodniowo. Po kilku sesjach zwiększysz ich długość i/lub częstotliwość.

2 – Trenuj regularnie: to najlepszy sposób, aby czerpać korzyści z chodzenia.

Jakikolwiek nie byłby twój cel (dobre samopoczucie, utrata wagi, wzmacnianie mięśni…), chodzenie musi mieć charakter aktywności długofalowej. Jeśli chcesz w pełni czerpać korzyści z tego sportu wytrzymałościowego, musisz uzbroić się w cierpliwość. Zobaczysz, że zaprowadzi cię ona do celu.

3 – Pamiętaj, że chodzenie ma być przede wszystkim przyjemnością.

Słuchaj swojego ciała. Główną motywacją do uprawiania sportu jest przyjemność, prawda? Sesja marszu to twój czas, okazja, by pomyśleć o sobie. Umiarkowany charakter wysiłku stanowi źródło przyjemności i sprawia, że ma się nieodpartą ochotę na kolejny trening!

4 – Zaplanuj treningi.

Program sporządzony "na miarę" pozwala zachować motywację! Planując sesje aktywnego marszu, realizując specyficzny program treningowy lub tworząc swój własny program, wzmocnisz swoją motywację. Możesz również prowadzić dziennik treningowy: to kolejny dobry sposób na zachowanie motywacji!

5 – Przeplataj sesje szybkiego marszu z sesjami nordic walking.

Zaczynając przygodę z chodzeniem, powinieneś wiedzieć, że szybki marsz i nordic walking to sporty dla każdego: niezależnie od kondycji fizycznej, wieku i celu.

Mówi się, że trasę należy zmieniać jak najczęściej, aby nie popaść w rutynę. Innym dobrym sposobem na jej uniknięcie jest przeplatanie sesji szybkiego marszu z sesjami nordic walking.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
marchesportive_newfeel_rester_motive

Utrzymanie motywacji to klucz do osiągnięcia sportowych celów. Zdarza się jednak, że założenie butów do aktywnego marszu staje się problemem wynikającym z braku czasu lub ochoty. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, radzi, jak zachować motywację do chodzenia.

(3)
Korzyści z chodzenia

Aktywny marsz to sport prosty i przystępny dla każdego. A jednak z jego uprawiania wynika wiele korzyści, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia fizycznego i psychicznego.

(2)
GORA STRONY