5 okazji do uprawiania sportu na co dzień

Trudno Ci znaleźć czas na codzienne uprawianie sportu? Chodzenie jako codzienna aktywność sportowa to najlepszy sposób na to, aby zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Postępuj zgodnie z naszymi radami, aby nie przegapić żadnej okazji do uprawiania sportu !

Na drodze do dobrego samopoczucia liczy się każdy krok! Chodzenie to aktywność sportowa, której można oddawać się w sposób najprostszy i najbardziej spontaniczny. Znaleźliśmy 5 okazji do czerpania na co dzień korzyści z tego sportu

CHODZIĆ - TAK, ALE KIEDY? NASZ PROGRAM "SPORT NA CO DZIEŃ"

Więcej ruchu to przede wszystkim kwestia odpowiednich nawyków. Oto 5 pomysłów na to, aby w przeładowanym kalendarzu znaleźć miejsce na sport. 

  • Wysiadaj z metra o jedną stację wcześniej
    Jadąc do pracy, możesz wysiąść o jedną stację wcześniej niż zazwyczaj i resztę drogi pokonać pieszo. Zawsze dobrze jest nabrać nieco dystansu do rozpoczynającego się dnia.

  • Po obiad chodź piechotą
    Wykorzystaj przerwę obiadową, aby się przejść! Przewietrzysz w ten sposób umysł i zaostrzysz apetyt.
  • Chodź po dzieci do szkoły pieszo
    To okazja, by spędzić chwilę z rodziną na powietrzu, a nie w korkach.

  • W każdy weekend zrób sobie długi spacer
    Samemu, z przyjaciółmi, z rodziną... Szkoda byłoby nie skorzystać z najbliższego parku! W ładną pogodę nacieszysz się światłem dziennym, co pomoże Ci zachować zdrowy wygląd!

  • Zapomniałeś czegoś kupić ?
    Udając się do najbliższego sklepu, zapomnij o samochodzie. Mała przechadzka dobrze Ci zrobi!

CHODZENIE TO NAPRAWDĘ ZDROWY SPORT: WYKORZYSTAJ JEGO POTENCJAŁ !

  • To doskonały sposób, by kontrolować stres i pobyć z samym sobą.
  • Podczas chodzenia pracują i wzmacniają się wszystkie mięśnie ciała. To idealny sposób na ujędrnienie ud i pośladków. Niesie również korzyści dla pleców.
  • Zmuszając mięśnie do pracy, chodzenie pozwala spalać kalorie i w sposób trwały stracić nieco na wadze. Zdaniem Charles'a Aisenberga, lekarza medycyny sportowej, jest "najlepszą z diet"..
  • To wytrzymałościowa forma aktywności fizycznej, doskonale wypływająca na poprawę wydolności układu krążenia i prewencję chorób serca.

W tych chwilach łączących sport z relaksem staraj się oddychać głęboko, brzuchem, obserwując, co daje Ci chodzenie. Pierwszy krok do tego, by definitywnie zmienić przyzwyczajenia i poczuć się lepiej? Podziel się z nami swoimi pomysłami na częstsze chodzenie.

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Korzyści z chodzenia

Chcesz zrzucić kilka kilogramów, ale wskazówka wagi nie pokazuje Ci właściwego kierunku? Charles Aisenberg, lekarz medycyny sportowej współpracujący z francuskim instytutem INSEP (Institut National du Sport, de l’Expertise et de la performance) zaleca aktywny marsz jako sposób na to, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Koniec z uciążliwymi dietami! Aby stracić na wadze, trzeba chodzić!

(2)
Korzyści z chodzenia

Sport i aktywny marsz to uznane metody codziennej walki ze stresem. Nie ma lepszego sposobu na dobre samopoczucie niż łagodna forma aktywności fizycznej, taka jak szybki marsz . To idealny sport dla kogoś, komu potrzebna jest poprawa nastroju. Sport i stress: jak to działa?

(2)
GORA STRONY