4 sposoby na zapobieganie poceniu się stóp

Aktywny marsz, jak każda inna dyscyplina sportu, powoduje podwyższenie temperatury ciała. Pocenie się umożliwia wówczas naturalną regulację, ale nadmiar wody i soli w butach do aktywnego marszu powoduje często dyskomfort, powstawanie pęcherzy i nieprzyjemnych zapachów. Oto nasze praktyczne i sprytne sposoby, które pozwolą Ci zdjąć buty... bez przykrych niespodzianek!

1 - Przed sesją aktywnego marszu: przygotuj swoje stopy 

Pocenie się ma miejsce przede wszystkim w trakcie wysiłku. Czy jednak wiesz, że to naturalne zjawisko jest również wspomagane innymi czynnikami, takimi jak zmęczenie, stres bądź też lekka nadwaga?

Przed każdą sesją aktywnego marszu trzeba koniecznie poświęcić nieco czasu na pielęgnację stóp.

Zanim wyjdziesz na trening, pamiętaj o:

  • regularnym myciu stóp;
  • peelingu pozwalającym usunąć martwy naskórek i ułatwić skórze oddychanie;
  • kąpieli stóp w naparze szałwii, która zapobiega poceniu się;
  • stosowaniu kremu przeciw poceniu (często perfumowanego!) lub pocieraniu ałunem potasowym.

Przed założeniem butów zadbaj o to, by stopy były całkowicie suche: wytrzyj je starannie, również między palcami!

2 - W trakcie treningu: wybierz przewiewne buty do aktywnego marszu

Uprawianie szybkiego marszu wymaga odpowiednich butów. Aby zapobiec uczuciu mokrych stóp, trzeba unikać przegrzania. Najlepiej wybrać przewiewne buty do aktywnego marszu.

  • Warto wiedzieć: Wszystkie buty do aktywnego marszu Newfeel wykonane są z siateczki mesh - materiału, który ułatwia odprowadzanie potu.

3 - Skarpetki: atut w walce z poceniem się podczas aktywnego marszu!

Przyznaj: latem pokusa założenia butów do aktywnego marszu na bose stopy jest bardzo duża. Noszenie skarpetek ma jednak wiele zalet.

Skarpetki: 

  • chronią stopy przed pęcherzami i otarciami: podczas chodzenia wilgotna skóra pozostająca w bezpośrednim kontakcie z wkładką może doznawać podrażnień,
  • wchłaniają pierwsze nadwyżki wilgoci,
  • zapobiegają bezpośredniemu oddziaływaniu potu na wnętrze butów i degradowaniu ich właściwości technicznych.

4 - Po treningu: przewietrz buty do aktywnego marszu

Pot sam w sobie jest bezwonny (lub prawie bezwonny). To bakterie i grzyby powstające i rozprzestrzeniające się w butach wytwarzają gazy o brzydkim zapachu.

Jak się przed tym bronić? Zaraz po powrocie z treningu mocno rozsznuruj buty, pozostaw je do wyschnięcia na wolnym powietrzu i wyjmij z nich wkładki. Możesz również użyć sprayu oczyszczającego albo posypać wnętrze buta wodorowęglanem sodu. Ten ostatni pochłania zapachy i zapobiega rozprzestrzenianiu się grzybów.

Masz inne sposoby na walkę z poceniem się stóp? Podziel się nimi z nami!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Chodzenie jest kompletnym, prostym i przynoszącym efekty sportem, ale stopa, bez której chodzenie byłoby niemożliwe, jest czymś bardzo złożonym. Zbudowana jest z 26 kości, licznych stawów i więzadeł. To dzięki stopom nasze ciało może się przemieszczać.

(4)
Korzyści z chodzenia

Dlaczego mówi się, że aktywny marsz jest sportem kompletnym? Aktywny / szybki marsz nie ogranicza się do wzmacniania mięśni kończyn dolnych. Nie tylko angażuje uda i mięśnie pośladków, lecz także wzmacnia ogół górnych partii ciała, w szczególności zaś ramiona i mięśnie brzucha.

(2)
GORA STRONY