4 rady dla osób chodzących po zmroku

(1)

Uprawiasz szybki chód lub nordic walking wcześnie rano lub późno wieczorem. Obawiasz się, że stracisz motywację, kiedy nadejdzie jesień i dni staną się krótkie?Potraktuj chodzenie po zmroku jako wymarzoną okazję do odkrycia na nowo przyjemności z chodzenia. Jeśli zastosujesz się do naszych 4 rad - uda się! 

1 – Pamiętaj o oświetleniu: Ty musisz dobrze widzieć, a inni muszą widzieć Ciebie. To priorytet! 

conseils_marche_rapide_nordique_nuit_newfeel

Kiedy robi się ciemno lub noc już zapadła, bardzo ważne jest, by uważać na to, co znajduje się w najbliższym otoczeniu (dziury, kałuże, porozrzucane na drodze gałęzie itp.). W przeciwnym razie można się przewrócić lub resztę spaceru odbyć w mokrych butach. 

Zabierz ze sobą latarkę - czołówkę lub lampkę do noszenia na piersi. Musisz umieć dobrze się nią posługiwać i mieć pewność, że baterie lub akumulator nie wyczerpią się po drodze!

Zadbaj o to, by być widocznym dla innych. Załóż jasny strój z odblaskowymi paskami na ramionach i nogach. Możesz też nakleić odblaskowe paski na ubranie. Każdy sposób jest dobry, by zapewnić sobie bezpieczeństwo!

2 – Trasa i strój: przygotuj się odpowiednio do chodzenia w ciemności

Do chodzenia po zmroku najlepiej wybierz trasę, którą dobrze znasz. Nie wybieraj przypadkowych dróg. Po zmroku lub przed wschodem słońca trudniej jest ustalić, gdzie się znajdujesz. Przygotuj dobrze trasę, a unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek!

Po zachodzie słońca robi się zimniej. Przygotuj ciepły, ale wygodny strój. Ponieważ będzie nieco trudniej znaleźć drogę, tym ważniejsze jest, byś czuł/a się swobodnie w sportowym stroju i butach do chodu sportowego! Czy znasz nasze rady dotyczące chodzenia przy niskich temperaturach?

3 – Poświęć czas na rozgrzewkę

Wcześnie rano Twoje ciało nie jest jeszcze dobrze rozbudzone, z kolei wieczorem jest już zmęczone. Niezależnie od tego, czy jesteś skowronkiem, czy sową, rozgrzewka jest bardzo ważna. Dzięki niej spacer będzie najlepszy w życiu (aż do następnego)!

Zacznij spokojnie. Idź w swoim naturalnym tempie przez 10 minut i dopiero potem zacznij przyspieszać do osiągnięcia swojej prędkości "przelotowej". Dotyczy to zarówno szybkiego chodu, jak i nordic walking.

conseils_marche_rapide_nordique_nuit_newfeel

4 – Korzystaj i czerp przyjemność!

Nocą wszystko jest bardziej spokojne: mniej samochodów na drogach, mniejszy hałas. Wszystko nabiera innego wymiaru. Jak mówi nasz partner techniczny Emmanuel Lassalle, "Nocą nie widać tego, co zwykle. To tak, jakby pójść nową trasą. To inny świat. Czerpię dużą przyjemność ze spacerów w ciemności!"

Noc to nie przeszkoda. Spójrz na nią jako na okazję, by przeżyć coś bardzo przyjemnego.

Jeśli jednak wrażenia z szybkiego chodu lub nordic walking po ciemku nie przemawiają do Ciebie, jest inny sposób: niektóre stadiony są czynne do późna i możesz kontynuować trening na oświetlonej bieżni nawet po zapadnięciu zmroku!

Jesteś gotów / gotowa na nowe doświadczenie?Lubisz chodzić po zmierzchu?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki

Chcesz chodzić nawet wtedy, gdy jest zimno? Wystarczy odpowiednio się ubrać i zwrócić większą uwagę na odżywianie podczas sesji treningowej. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, po wielu godzinach spędzonych na treningach bez względu na pogodę, udziela sportowych porad, które pomogą Ci polubić chodzenie w zimne dni.

(2)
Techniki i wskazówki
excuses_marcheur_motivation_marche_rapide_newfeel

Chodzenie to idealny sport, jeśli chcesz czuć się dobrze we własnym ciele i być w dobrej formie psychicznej. Jeśli zawsze potrafisz znaleźć dobrą wymówkę, by przełożyć spacer na następny dzień - dobrze trafiłeś/aś. Oto 8 wymówek, które zazwyczaj słyszymy, gdy komuś nie chce się iść na spacer, oraz wszystkie sposoby, by je pokonać przy pomocy pozytywnego nastawienia!

(1)
Buty
newfeel_chaussures_marche_sportive

Aktywny marsz to prosty i skuteczny sport, który nie wymaga dużego wyposażenia: wyłącznie odpowiednio dobrana para butów stanowi kluczowy element, który pozwoli Ci jak najlepiej wykorzystać potencjał i czerpać przyjemność z chodzenia. Skorzystaj z naszego przewodnika, aby wybrać odpowiednie buty do aktywnego marszu.

(2)
GORA STRONY