4 porady, dzięki którym aktywny marsz latem będzie czystą przyjemnością

(1)

Latem piękna pogoda i wakacje bardzo motywują do uprawiania aktywnego marszu i czerpania z niego korzyści. Dla niektórych letnie miesiące stanowią nawet idealną okazję do wznowienia aktywności fizycznej. Pamiętaj jednak o odpowiednim przygotowaniu sesji szybkiego marszu, aby móc czerpać z nich jak największą przyjemność !

NA TRENING WYBIERZ ODPOWIEDNI MOMENT DNIA

W żadnym wypadku nie uprawiaj aktywnego marszu, gdy słońce znajduje się w zenicie, między godziną 12 a 15. Pocąc się, wcale nie stracisz więcej na wadze !

Gdy się pocisz, Twoje ciało nie pozbywa się tłuszczu, lecz odprowadza wodę, aby utrzymać temperaturę wewnętrzną. Podczas upału ryzykujesz więc odwodnienie organizmu. 

Lepiej trenować rano albo w późnych godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest niższa. Lekarz medycyny sportowej, Charles Aisenberg, odradza trenowanie późnym wieczorem (choć zachęcają do tego długie dni), ponieważ może ono zakłócić cykl snu. 

NAWADNIAJ ORGANIZM, NAWET JEŚLI NIE ODCZUWASZ PRAGNIENIA

hydratation_newfeel_marche_sportive

Podczas letnich sesji aktywnego marszu Twoje ciało będzie wydalać dużo więcej wody niż zwykle. Konieczne jest więc uzupełnianie płynów w organizmie. 

Nie czekaj, aż zachce Ci się pić. Gdy pojawia się uczucie pragnienia, jest już za późno !

Przed, w trakcie i po treningu pij jak najczęściej, małymi łykami. Możesz pić wodę albo - jeżeli trening trwa dłużej niż 45 minut - napoje energetyczne. 

Aby uzupełnić minerały utracone wskutek pocenia się, możesz do spożywanego napoju dodać 1-2 szczypty soli albo zamiennie z nim stosować napój bogaty w sole mineralne (na przykład wodę gazowaną).

DOSTOSUJ TRENING! ZACZYNAJ WOLNIEJ NIŻ ZWYKLE

W wysokiej temperaturze wysiłek fizyczny staje się trudniejszy. Zaczynaj więc bardzo spokojnie, aby rozgrzać się i przyzwyczaić ciało do ciepła, jakie będzie towarzyszyło treningowi. 

Jeśli jesteś byłym sportowcem i korzystasz z lata, aby wrócić do sportu, Charles Aisenberg radzi Ci "wznowić treningi spokojnie, z umiarem, zapominając o poziomie, jaki miałeś, zanim przestałeś uprawiać sport. Dotyczy to zresztą każdego. Wyznacz sobie osiągalny cel, aby nie stracić motywacji!".

SŁUCHAJ SWOJEGO CIAŁA

Mdłości, bóle głowy czy skurcze to oznaki, na które musisz zwracać baczną uwagę. Są to bowiem objawy odwodnienia, a nawet udaru cieplnego… W razie najmniejszej wątpliwości zejdź ze słońca w zacienione miejsce (w miarę możliwości z chłodnym wiaterkiem) i nawodnij organizm. 

W gorące dni należy koniecznie pamiętać o swoich ograniczeniach i pilnować tętna, które jest najlepszym wskaźnikiem kondycji !

W ramach przygotowań do letnich sesji aktywnego marszu trzeba zadbać o odpowiednio dobrane wyposażenie, aby móc czerpać z treningów maksymalną przyjemność !

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
Techniki i wskazówki
marchesportive_newfeel_rester_motive

Utrzymanie motywacji to klucz do osiągnięcia sportowych celów. Zdarza się jednak, że założenie butów do aktywnego marszu staje się problemem wynikającym z braku czasu lub ochoty. Emmanuel Lassalle, chodziarz długodystansowy, radzi, jak zachować motywację do chodzenia.

(3)
Techniki i wskazówki
marche_sportive_equipement_temps_chaud

Aby letnie sesje aktywnego marszu były prawdziwą przyjemnością, musisz koniecznie dostosować swoje wyposażenie do wysokich temperatur. Wybierz przewiewne buty i strój sportowy !

(1)
GORA STRONY